Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD ! - Fender Baja Telecaster


Hallstein

Anbefalte innlegg

Jepp, etter lengre GAS og samtidig dårlig med penger, kom jeg over denne vakre gitaren her på finn...

Det er en Fender Telecaster Classic Player "Baja", som er bygd i Mexico og har en "Custom Shop Broadcaster Single-Coil Pickup" i bridge, og en "Custom Shop "Twisted" Tele® Single-Coil Neck Pickup" i neck, og denne gitaren låter virkelig!

Lyden har ett preg av "dyrt" og er absolutt ikke muffled, matt, eller kjedelig, som mange gitarer i denne prisklassen kan være. Tonepotten fjerner litt vel mye diskant veldig fort, så det må jeg kanskje se om jeg får gjort noe med.

Jeg var SVÆRT skeptisk til halsen i starten, og når jeg bestilte gitaren, men V-formen er nesten ikke merkbar, og det er absolutt en tilvenningssak.

Gitaren har sjukt mye sustain, og grepene holder seg svært tydelige leeeeenge. Dette kan nok ha noe med string-thru-body konstruksjonen, samt vintagesadler. Fra nå av skal jeg også være svært forsiktig med å si at gitarer med multi-piece kropper ikke har like god sustain som de med 1-piece kropp. Denne har 3 biter, som absolutt vises, men er alvorlig talt kun ett visuelt problem.

Ellers så kan det nevnes at tidligere eier ikke har vært særlig flink til å sette på nye strenger, men det skal vi da få gjort noe med :P

Og hva er vel en NGD Tråd uten bilder? :

img0858zt.jpgimg0859t.jpgimg0861lp.jpgimg0862ym.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.