Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har muligheten for kjøp av disse to gitarene.


brs

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at jeg har blitt tilbydd to gitarer og sliter derfor veldig med å gjøre opp et valg.

Aria Fullerton Stratocaster Mn er den ene. Dette googlet jeg uten hell, og er klar over at det er en kopi, men hva har dere på bruket å si om kvaliteten? Kan få den for 2000,-.

Den andre er Ibanez GRG-170DX BKN med tilhørende Boss ME-50. Denne har jeg prøvd og jeg liker den. Jeg vet dog at tremolo kan være trøblete for nybegynnere. Jeg er ingen nybegynner sånn sett, men når det kommer til el-gitar er jeg relativt grønn. Denne får jeg for 3000,-. Det er da både effektbrettet og gitaren for 3000,-. Kan også legge til at gitaren og effektbrettet er splitter nytt - karen som selger meg det har bare ikke hatt noen interesse av å spille og vil derfor selge dette til meg.

Om noen har noen synspunkter på dette så må dere gjerne skrike ut. Jeg har som sagt prøvd Ibanezen, mens Aria strat'en har jeg aldri sett, rørt eller spilt. Kom med subjektive synspunkter her. :)

Mange takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Aria gitaren kan være en veldig god gitar for pengene hvis den er i god stand og slik. I alle fall enkelt modeller i den serien ble delvis eller helt produsert i USA så vidt jeg vet, og mange av modellene var av god kvalitet. Men hvis f.eks båndene er utslitte er det jo ikke noen rimelig gitar lenger da.

Ibanez gitaren er en billig gitar i utgangspunktet og kvaliteten, spillefølelse, lyd osv er sånn passe. Hvis du synes Boss brettet og gitaren er ok, er det jo et ok kjøp, men jeg personlig ville valgt både en annen gitar og et annet brett.

Nå er det jo to litt ulike gitarer du spekulerer på her og du oppgir ikke nøyaktig modell hva angår Aria gitaren, men jeg ville vel ha prøvd før jeg kjøpte uansett hva du måtte bestemme deg for.