Web Analytics
Jump to content

Hanesveis og andre budderier

Per

Recommended Posts

Ja... En viktig rocke sjanger som har vært lite snakka om(som jeg føler) vil jeg nå snakke om.

Hvorfor hører folk på punk? Er det fordi de ikke har tålmodighet til rock?

Jeg føler at det er enklere å like punk fort enn rock, så kanskje folk bare liker du det fordi det rocker i vei? Eller er det fordi folk er politisk enig i det noen punkere synger om?

Let it loose! 8)

jaja veit, du har et hardt poeng... Jeg likte ikke pønk noe særlig spesielt før... Da gikk det i rock/hard men nå i det siste har jeg begynt å digge en god del(særlig den gamle 70/80/90(starten)-tallet)

Bad R og Sex P is the kings on the hill for min del!

Mye punk er bra.. Rock er muligens vanskeligere å forstå! Punk går som oftest enklere fram, og med enklere tekster! Lettere å forstå hva budskapet er kanskje?

Er ikke noe spess fan, men det er faktisk noe som er ganske bra!

Punk rock låter har ofte et veldig "catchie" refreng som gjør at man får sangen på hjernen (dette er forøvrig et fenomen som kan være irriterende), og da kan man få øynene opp for et band eller fler!

Punk rock appelerer jo ofte til yngre mennesker, mennesker som kanskje vil skille seg litt ut! Punk rock i seg selv er igrunn veldig engasjerende med røffe tekster, ofte power chords og mye energi!

Som annen musikk har også punk rocken forandret seg...

På Norsk Rocks historie, som går på nrk1 ,for et par programmer siden snakket de om punk rocken i Norge.... det var ganske interessant!!

Det er jo forska på hva folk liker, sånn helt i førsten. En kompis av meg mente at forskere i samarbeid med musikere mener at en viss akkordrekke er en slags magisk en som de fleste liker med det første... (BS spør du meg, men det er et lite poeng).

Det finnes ting som er lettere å like enn andre ting. Nyere punk (om du vil kalle det punk, det gjør jeg) har lette rytmer, vokal som fenger og refreng man kan synge med på, noe som gjør det lettere å like. Det finnes selvsagt unntak, men jeg snakker litt generelt sett.

Den eldre punken er kanskje vanskeligere å like sånn med en gang, jeg vet ikke, ettersom at jeg ikke hører noe særlig på det...

Dagens "punk" har lite til felles med den gode, gamle sorten synes nå jeg... Ramones, Bad Religion, Dead Kennedys osv. er punk for meg, ikke de grineguttene med tøffe tattoveringer og "crazy" hårsveis som ruller på MTV nå for tiden!

punk er "in" for tiden' date=' og mange fjortiser hører på det...[/quote']

Omg' date=' Pop-Punk er "in" det hører mange fjortisser på, band som f.eks Blink 182, The Offspring, Sum-41 osv...[/quote']

Ord! De synger ikke om det punk er om! En punker er imot Statsmakten! men de synger jo bare om bull bull og atter bull!

Omg' date=' Pop-Punk er "in" det hører mange fjortisser på, band som f.eks Blink 182, The Offspring, Sum-41 osv...[/quote']

nettopp. det er in og folk begynner å høre på det.

mange bruker det sikkert som en inngangsport til "skikkelig" punk, da..

Ord! De synger ikke om det punk er om! En punker er imot Statsmakten! men de synger jo bare om bull bull og atter bull!

Nå skal vi ikke la "im angry at the world!" faktoren ;)