Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hanesveis og andre budderier


Per

Anbefalte innlegg

Ja... En viktig rocke sjanger som har vært lite snakka om(som jeg føler) vil jeg nå snakke om.

Hvorfor hører folk på punk? Er det fordi de ikke har tålmodighet til rock?

Jeg føler at det er enklere å like punk fort enn rock, så kanskje folk bare liker du det fordi det rocker i vei? Eller er det fordi folk er politisk enig i det noen punkere synger om?

Let it loose! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja veit, du har et hardt poeng... Jeg likte ikke pønk noe særlig spesielt før... Da gikk det i rock/hard men nå i det siste har jeg begynt å digge en god del(særlig den gamle 70/80/90(starten)-tallet)

Bad R og Sex P is the kings on the hill for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punk rock låter har ofte et veldig "catchie" refreng som gjør at man får sangen på hjernen (dette er forøvrig et fenomen som kan være irriterende), og da kan man få øynene opp for et band eller fler!

Punk rock appelerer jo ofte til yngre mennesker, mennesker som kanskje vil skille seg litt ut! Punk rock i seg selv er igrunn veldig engasjerende med røffe tekster, ofte power chords og mye energi!

Som annen musikk har også punk rocken forandret seg...

På Norsk Rocks historie, som går på nrk1 ,for et par programmer siden snakket de om punk rocken i Norge.... det var ganske interessant!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forska på hva folk liker, sånn helt i førsten. En kompis av meg mente at forskere i samarbeid med musikere mener at en viss akkordrekke er en slags magisk en som de fleste liker med det første... (BS spør du meg, men det er et lite poeng).

Det finnes ting som er lettere å like enn andre ting. Nyere punk (om du vil kalle det punk, det gjør jeg) har lette rytmer, vokal som fenger og refreng man kan synge med på, noe som gjør det lettere å like. Det finnes selvsagt unntak, men jeg snakker litt generelt sett.

Den eldre punken er kanskje vanskeligere å like sånn med en gang, jeg vet ikke, ettersom at jeg ikke hører noe særlig på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punk er "in" for tiden' date=' og mange fjortiser hører på det...[/quote']

Omg' date=' Pop-Punk er "in" det hører mange fjortisser på, band som f.eks Blink 182, The Offspring, Sum-41 osv...[/quote']

Ord! De synger ikke om det punk er om! En punker er imot Statsmakten! men de synger jo bare om bull bull og atter bull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punk er "in" for tiden' date=' og mange fjortiser hører på det...[/quote']

Omg' date=' Pop-Punk er "in" det hører mange fjortisser på, band som f.eks Blink 182, The Offspring, Sum-41 osv...[/quote']

nettopp. det er in og folk begynner å høre på det.

mange bruker det sikkert som en inngangsport til "skikkelig" punk, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punk er "in" for tiden' date=' og mange fjortiser hører på det...[/quote']

Omg' date=' Pop-Punk er "in" det hører mange fjortisser på, band som f.eks Blink 182, The Offspring, Sum-41 osv...[/quote']

Ord! De synger ikke om det punk er om! En punker er imot Statsmakten! men de synger jo bare om bull bull og atter bull!

Nå skal vi ikke la "im angry at the world!" faktoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.