Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding Phaser


Anbefalte innlegg

Ovenstående klipp ga meg instant GAS. Ikke utseendemessig, men lydmessig. Denne nailer jo Pink Floyd-sounden eksakt!

Noen andre som har bygget Musikding Phaser-kittet?

Jeg skal bygge ferdig TS-kittet først når jeg får det, men dette virker som en kvalitets-phaser. Har ikke fått til noe lignende med Pocket Pod, ihvertfall (men så har ikke den innebygget phaser heller, kun flanger). Om jeg får til The Screamer, så går jeg nok for The Phaser etterpå. :)

Starter derfor denne tråden i tilfelle noen har lyst til å "gå opp løypa". ;)

Lenke til kittet:

Musikding.de - the Phaser

2637_0.jpg

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har bygget et par TS, er en Dis+, Fuzzfactory og SuperHardOn, En ross compressor og FuzzFace Germanium er på vei.

Min erfaringer at kittene fra musikding er veldig bra, utrolig god lyd for pengene.

for 200 - 300 kroner får man pedaler i 1000 -3000 kroners klasse, i alle fall lydmessig, utseende har ingen begrensninger :)

Er litt frista til å lage et helt brett med kun musikding pedaler. hehe.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva styrer egentlig trimpotensiometeret i "The Phaser"?

Følgende finnes på siden til Musikding:

Setting Bias

Connect the Phaser and switch it „on“.

Turn trimpot R22 to center position. Speed-pot half way and Deep-pot full right (maximum).

Turn trimpot slowly left and right, until desired phasing effect is found."

Betyr dette at man må finjustere dette for i det hele tatt å få en phasing-effekt? Eller kan man faktisk styre phasingens karakter med denne, og er det i så fall noen grunn til å IKKE ha tilgang til denne justeringen fra utsiden av boksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke sånn på en Pocket Pod nei, men vill tro de fleste phasere i "aleine boksformat" høres ut som noe lignende som den der.

Du har nok rett i at det meste av phasere som springer ut fra den opprinnelige MXR Phase 90 vil låte omtrent sånn, ja. Etter hva jeg skjønner er det MXR Phase 90 som ble brukt av Pink Floyd, og det er jo også den boksen som Musikding "The Phaser" er basert på.

Blir nok en slik på meg etterhvert. :) Fint om andre som bygger denne poster erfaringer i denne tråden. Og gjerne bilder eller lydklipp.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygd en slik - morsom sak. Hvis jeg skulle ha laget den på nytt ville jeg vurdert å bytte ut trimpoten med en ekstern pot. Det du ikke må finne på å gjøre er å bestille liten boks. Du får plass til alt hvis du skipper batteri og filer litt på kretskortet, men det blir veldig trangt. Skal se om jeg kan få til noen lydklipp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bygget det spesifikke kitet fra DasMusikDing, men satt sammen et selv med printkort fra TonePad.com og deler fra musikding og elfa.

Tro det eller ei, men jeg fikk plass i en liten boks. Det brukte jo MXR også, men jeg er enig med GreenMan her at det hele blir enklere med stor boks. Og når det snakkes om å legge trimpoten ut som en kontroll sammen med "speed" må man nesten ha stor boks.

For versjonen til DasMusikDing har jo også "depth"-kontroll. I tillegg laget jeg en "feedback"-kontroll på min, så om du ønsker alt vil det kunne ende opp med fire pots: speed, depth, feedback og "phase symmetry". For det er det trimpoten handler om.

Min har ikke depth-kontroll, noe jeg faktisk savner for å få fasingen liten nok. Dette låter grisefett hvis du setter phaseren foran overdrive, enten ved en TS eller litt preampvreng. Ellers låter den jo fantastisk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer både bilde og lydklipp.

phaser.jpg

Den er pyntet på av en av mine kreative elever ;) Passet fint til en psykedelisk pedal syntes jeg.

http://gitar.greenphoto.org/phaser_test.mp3

Kjapt og gæli hvor jeg testet phaseren foran en lett overdrive (har vanligvis hatt den på slutten av rekka). Gitaren er en Epiphone dot, pickuper i midtposisjon unntatt helt på slutten. Forsterkeren er en modda Harley Benton GA15 på behagelig soveromsnivå. Oppmikket med en håndholdt Røde M1. Overdrive via en Barber LTD pedal. Opptak via Garageband - ingen effekter.

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer både bilde og lydklipp.

phaser.jpg

Den er pyntet på av en av mine kreative elever ;) Passet fint til en psykedelisk pedal syntes jeg.

http://gitar.greenphoto.org/phaser_test.mp3

Kjapt og gæli hvor jeg testet phaseren foran en lett overdrive (har vanligvis hatt den på slutten av rekka). Gitaren er en Epiphone dot, pickuper i midtposisjon unntatt helt på slutten. Forsterkeren er en modda Harley Benton GA15 på behagelig soveromsnivå. Oppmikket med en håndholdt Røde M1. Overdrive via en Barber LTD pedal. Opptak via Garageband - ingen effekter.

Kul layout på denne, ja :)

Men det hadde gjort seg med et par knotter på potene!

Og så MÅ du sjekke ut rainbow-LED´en som Klaus selger. Skifter mellom rød, grønn og blå og noen ganger blanding av disse.

Med tanke på design ville en slik tatt den til nye høyder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hadde gjort seg med et par knotter på potene!

Og så MÅ du sjekke ut rainbow-LED´en som Klaus selger. Skifter mellom rød, grønn og blå og noen ganger blanding av disse.

Med tanke på design ville en slik tatt den til nye høyder :)

Da jeg bestilte kitet trodde jeg at jeg hadde knotter - noe jeg hadde - men de passet ikke. Rainbow LED hørtes dritfett ut. Ser for meg en plexiglassbunn med regnbue-LED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en sånn vinyloverføringsgreie jeg hadde liggende fra et gitarprosjekt.

Dette må du si noe nærmere om. Altså meget interresant!

Hvor får jeg tak i dette?

Har nemlig brukt mye tid med grafikerne i avdelingen min på å finne de beste løsningene på labeling.

Så serien med pedaler jeg bygde i fjor endte opp med vannmerker fra Musikding. (slik jeg brukte på modellflya og togvognene i min barndom). Bare at disse kunne jeg printe ut selv.

Hva er det de sier: Det handler om å overføre fra ett medium (data) til et annet (boks). Men det var det de kunne komme med.

Silketrykk er selvsagt fasiten, men det blir for omfattende og dyrt til en boks, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.