Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding Phaser


Anbefalte innlegg

Pinnene til fotswitchen skal peke vannrett.. Samme om det er oppned eller ikke :)

1: Gå etter merkingen, ikke skriften =)

Det store hakket skal være oppe, dvs at da er pin 1 den første til venstre.

eks:

http://www.curtisbeef.com/upload/Schemamax3233.jpg

2: Slet sykt med det der i starten.. Men det er bare å presse det ut og plassere LED uten å file noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pinnene til fotswitchen skal peke vannrett.. Samme om det er oppned eller ikke :)

1: Gå etter merkingen, ikke skriften =)

Det store hakket skal være oppe, dvs at da er pin 1 den første til venstre.

eks:

http://www.curtisbeef.com/upload/Schemamax3233.jpg

2: Slet sykt med det der i starten.. Men det er bare å presse det ut og plassere LED uten å file noe.

Takker så mye :)

Hva mener du med presse det ut? Den hvite pluggen som står i hullet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker rett skal først bena på LEDen gjennom plast"proppen" som følger med sokkelen (sokkelen er i to deler, en i metall og en i plast), så loddes ledningene til beina på utsiden av proppen. Så skal LED presses inn i sokkelen fra undersiden, og da holdes den på plass av plast"proppen".

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...får prøve det når jeg kommer hjem i kveld. Mener at diameteren på led'en er for stor til å passe i hullet med tanke på den kantringen, men skal se når jeg får plukka det fra hverandre

Igjen, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var som du sa...ut med den hvite pluggen og inn med led. Halvveis inni sokkelen utvida hullet seg, så ikke det fra den smale siden når pluggen stod i :)

Gjorde resten i går, borra boks, lodda resten av komponentene og monterte alt i boksen. Blei litt fikling, skjønner hvorfor noen sa her at en burde velge en stor boks. Jeg brukte en BB, skjønner ikke helt åssen en skal få plass i en B. Er iallefall ikke mulighet til batteri da.

Hvordan pleier dere andre å gå frem, lodder dere alt og så monterer i boksen, eller monterer først og så lodder inni boksen? Jeg gjorde en kombinasjon av dette, men det var litt knotete å jobbe inni boksen synes jeg.

Nå må jeg bare få kobla den opp og sjekke at alt funker, og så justere den innvendige trimpoten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg loddet mesteparten på utsiden av boksen. Var vel bare power-pluggen som ble loddet mens kabelen var gjennom hullet i boksen, siden denne monteres fra utsiden. Vil man ha ekstremt korte ledninger (mindre kabelkrøll i boksen), så må man vel lodde i boksen, men det kan bli veldig trangt. Er en grunn til at jeg ikke har bilder fra innsiden av boksen min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjøpte i går endelig min første bassforsterker, og da var det naturlig å eksperimentere en del. Jeg kan med glede informere om at Musikding Phaser også fungerer helt strålende til bass (ihvertfall 4-strengs med normal EADG-stemming). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.