Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Frontfigur


Grimsland

Anbefalte innlegg

Nei, du sa ikke det. Jeg kan sitere igjen :

Når det er sagt, så har du gode og konstruktive poenger i din siste post, og jeg er tilnærmet enig med deg. Men de som virkelig KAN synge er nok uenig med deg at det er "relativt lett" å lære seg. Det kreves beinhard og målrettet jobbing for å bli en GOD vokalist.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser forskjellen mellom det som ble skrevet først, og det jeg siterte fritt andre gangen. Det får nå være så.

For å diskutere dette videre, må vi nesten først definere hvor god man må være for å være "god", hva slags utgangspunkt man har, hva "relativt lett" betyr osv., så jeg tenker jeg oppsummerer med å si at vi er enige, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil ikke si det er såå lett å lære. Både sangstemme og rytmesans er mer eller mindre noe du allerede har anlegg for. Sier ikke at det ikke går an å bli flink om du ikke har talent, men en kommer fort til å bli lei om man ikke "har det i seg" tror jeg. Som et eksempel på rytme har jeg hatt trommeelever som har kommet lengre på 2 uker fra sin første "tone" enn andre har på 2 år. Og dette er ikke en overdrivelse. Det kommer bare naturlig for noen, for andre ikke.

Og for de som mener at det ikke finnes noe som heter talent, for alt går på vilje og hardt arbeid, dere tar feil. Rett og slett.

Litt off topic. Ops

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, Selvfølgelig vær deg selv, men jeg har liksom ikke en tendens til å synge i rettningen random folk til vanlig, Jeg tror du vet hva jeg vil frem til :P Jeg tilhører dog de som må holde kjeft under gigger, så jeg holder meg et stykke unna mikrofonen, da er det bedre å labbe rundt og "tulle" med publikum.

Men det er det ekstremt mange metalband taper på i dag, Vokalisten prøver å være James Hetfield eller Phil Anselmo, og det skinner så klart gjennom at de ikke har en egen Pondus.

Ok.... da må jeg nok legge meg litt flat her... :blush: Tenkte faktisk ikke på metal jeg. Jeg er kanskje bortimot blant de eldste her inne, og da går liksom de fleste assosiasjoner til rock, countryrock, blues og indie.... ;)

Men jeg ser jo naturligvis at når vi snakker metall så kreves det litt mer spesiell agering enn feks hva John Mayer bedriver ... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.