Web Analytics
Jump to content

Relaxed

Audun
 Share

Recommended Posts

Fin tittel på en fin melodi! Og fin lyd!

Ble sittende her og spille med den som backing...

Ah. Endelig! :)

Neida, spøk til side, så var jeg alene hjemme, og hadde allerede oppnådd en brukbar promille i det jeg bestemte meg for å prøve å få til ett eller annet med dette "temaet" som jeg har drevet og rotet med ei stund. Spillinga ble litt sånn halvslurvete, men jeg synes at det tross alt, ble litt nerve i den. Litt Ronnie Wood-aktig, kanskje? (jmf. "Not For Beginners" - plata.)

Jeg likte det. Behagelig, men for meg høres det ut som den ene melodilinjegitaren noen steder bare er i veien og ødelegger for de andre. Andre steder er det fin samhandling.

Er vel det at det ikke er en fast melodi, men mer en improvisasjons-sak med fast akkord-rekke og en kort linje som er mer eller mindre fast. Det var fort gjort, og jeg hører at det er mye jeg kunne jobbet mye med i ettertid, men blir det gjort? Neppe. :P

Som vanlig er jo dette earvana, Audun. Det er mulig jeg er for lite sjangerbevandret, men jeg ventet litt på at Tom Petty, eller kanskje George Harrison skulle ha sunget litt. Sleng på en Rickebacker, så hadde forventningen vært enda høyere. Fine akkordprogresjoner, og jeg ser jo at spillingen kunne ha vært litt strammere, men du spiller jo mange ganger så bra som meg, uansett hva du måtte få utslag på i en sånn blåsedings.

Liker veldig!