Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av 15 forskjellige høytalerelementer


rocktrond

Anbefalte innlegg

For meg ein ganske nyttelaus test. Vil dei ikkje ha skrudd godlyd på originalelementet først, og så bytta til alle dei andre? Ergo vil originalelementet låte slik testaren vil, medan alle dei andre vil vike frå denne lyden. Hadde du skrudd godlyd på eit av dei elementa som skilde seg mest ut, ville alt ha vore annleis.

MEN: Testen gjorde meg oppmerksom på kor mykje elementet har å seie, det skal den ha. Kunne ikkje ha forestilt meg så store forskjellar.

Endret av Telemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel egentlig bare et bevis på at elementer låter forskjellig. Noen reell test er det ikke. Som nevnt ovenfor... Biter meg også merke i at SM57 mikken ikke står likt hele tiden. I tillegg vil du trolig mikke forskjellige elementer forskjellig, alt etter hvordan de låter. Dermed er ikke testen representativ for hvordan elementene låter, men mer hvor forskjellig de kan låte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke å tenke meg hva som er best ut fra den testen der, da jeg har andre forsterkere, og måtte i så fall utføre testen selv med mitt eget utstyr for at den skulle ha verdi for meg. Likevel interessant hvor forskjellig de låter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt denne "testen" som referanse selv. Selvsagt, man kan ikke regne med at alt vil låte eksakt som på den testen. Men den gir en veldig god pekepinn på hvordan de forskjellige elementene høres ut sammenlignet med de andre. Det er ikke ofte man har mulighet til å sammenligne 15 forskjellige elementer på denne måten, selv i en gigantisk gitarbutikk.

Personlig så liker jeg V30, Greenback og Alnico Gold best. Ser derfor for meg at jeg skal blande V30 (2stk) og Greenback (2stk) i 1960AV'et mitt.

Mener denne testen er bedre enn de lydklippene som ligger på Celestion sine sider. De spiller forskjellige riff og har forskjellige innstillinger på amp og gitar på hvert eneste lydklipp som ligger ute på Celestion sine sider... Ikke akkurat lett å danne seg et godt bilde på hvor forskjellig elementene høres ut da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G12H høytaleren som er med i denne testen er Anniversary versonen.

Det er lead varianten på 75Hz og leadkone.

Den vanligste varianten av G12H, og som også er Heritage utgivelsen,

er bass versonen på 55Hz med basskone. Det er den som heter T1281,

og var brukt i de gamle 1982 kassene fra Marshall helt fra 60-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.