Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store gitarreim tråden


rocktrond

Anbefalte innlegg

Etter et kjapt søk fant jeg ikke noen tråder om denne esensielle delen av utstyrsparken. Så derfor utfordrer jeg menigheten til å lage litt gospel om gitarreimer. Her tenker jeg bl.a.:

- Fortell hva slags reim du har, og hvorfor (bilde er ett pluss)

- Fortell hva slags reim du kunne tenke deg (men ikke har råd, eller funnet eller annet - bilde er et pluss)

- Diskuter forskjellige "strap-lock" patenter (bilde er et pluss ;) )

- Gode råd, anbefalinger...

- Fortell gode reim-historier (improvisasjoner, "det gikk til h...." etc.)

- Vis fram reimer som er ekstra kule, stygge, spesielle, pene, etc..... (bilder påbudt)

(Selv om jeg ønsker masse bilder, vil jeg ikke at dere bare dumper bilder uten komentar.)

Start swingin'.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan starte med en reim jeg ønsker meg. Er for tiden inne i en stor utskifningsfase på utstyr samtidig som jeg vil oppgradere småting som ledninger, reimer etc.. Det er typisk at det er de rimelige detaljene jeg aldri har tatt meg bryderiet/råd til å få opp på et godt nivå. I min søken etter en god/kul gitarreim kom jeg over denne:

productphoto_iconcb-1.png

Denne er laget av Anthology Gear Wear. Synes den ser snasen ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en lokal salmaker som lager reimer til meg. Skikkelige saker. Jeg betaler ikke all verden heller. Mønster og slikt varierer litt. Her er et par eksempler:

DSCF1315.jpg

DSCF1320.jpg

Når det gjelder straplocks har jeg brukt og bruker både Schaller, Dunlop og Boston. Ikke hatt problemer med noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker utelukkende surelock-straps og har gjort det i flere år nå.

http://www.lmproducts.com/dspSurelock.cfm?cat=GuitarStraps&subcat=SureLock

Herlige låser som sitter fast i reima, anbefales!

Kommer også i flere farger og mønstre, skulle dog ønske de hadde noen i xl-størrelse

og skinnvarianter :/ (planlegger å spleise to reimer til èn nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Harley Benton reimer fra thomann:

http://www.thomann.de/se/harley_benton_ledergurt_padded_braun.htm?sid=82c88b27f92768d4b69be877d923b904

179940.jpg

Der er tjukke, og padded, sånn at man kan stå med en tung gitar i en stund, uten å kjenne det så jævlig i skuldrene! :)

Straplocks er i bruk på Mayonesen, men desverre ikke på stratten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to fra den lokale salmakere'n Travis Walker. Den første som er skinn og Stingray laget han når han jobbet hos Bill Wall Leather. Den har jeg montert et sølvkors jeg fikk av Gabor Nagy en gang jeg var på fabrikken hans i Burbank.

Den andre kjøpte jeg sist jeg var innom Travis på Double Cross Jewelry. Det var en han opprinnelig hade laget til bassisten i Drowning Pool. Den er sort og lilla skinn og sølv hodeskaller.

Begge har Schaller strap locks. Jeg har borra opp den delen som sitter på gitaren og satt inn større skruer så jeg kan slenge gitaren rundt som det måtte passe.........

post-1540-015746200 1290609028_thumb.jpg

post-1540-067296100 1290609114_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.