Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Divebombing?


SupaScoopar

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan man kan divebombe og få til ordentli squeels med gitarn. Jeg vet hvordan det gjøres, og får det til med andre gitarer, men ikke med min egen gitar, har en Fender jaguar med humbuckers, og når jeg prøver og feks dive bombe med den så varer tonen kort og det høres ikke no bra ut.

Er det noen effekter jeg er nødt til å skaffe? eller funker gitaren rett og slett ikke til slikt? er jo langt ifra noe metal gitar.

Har hørt at man nesten er nødt til å ha Floyd rose system på gitaren for og få til skikkelige divebombs, men har sett det bli gjort på gitarer uten det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan man kan divebombe og få til ordentli squeels med gitarn. Jeg vet hvordan det gjøres, og får det til med andre gitarer, men ikke med min egen gitar, har en Fender jaguar med humbuckers, og når jeg prøver og feks dive bombe med den så varer tonen kort og det høres ikke no bra ut.

Er det noen effekter jeg er nødt til å skaffe? eller funker gitaren rett og slett ikke til slikt? er jo langt ifra noe metal gitar.

Har hørt at man nesten er nødt til å ha Floyd rose system på gitaren for og få til skikkelige divebombs, men har sett det bli gjort på gitarer uten det.

En kombinasjon med relativt kraftige humbuckere + mye gain er løsningen.

Trenger i utgangspunktet ikke FR for dette, men det er en fordel fordi det er mer stabilt og lettere å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å ha en real strengehøyde når det kommer til flagioletter. Strengene kveler tonen når de kommer i kontakt med bånda, noe lave strenger gjør før høye strenger. Legg så til en liten dose med forskjell i hvordan selve stolen er utformet.

Er du stabil på å spille overtoner, bør ikke divebombs være mer enn å dytte arma ned mot kroppen (på riktig side av stolen!). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste sier kan Floyd være en fordel, men jeg synes det er like lett på strat med vintage trem som på en gitar med Floyd.

Whammy'en må bare være satt opp skikkelig så den ikke går ut av tune, flyter og ikke er ekstremt tung å bruke.

Men har jeg rett så klarte Randy Rhoads noe lignende som Divebombs uten noe som helst whammy, han bare dytte på halsen til gitaren, eller noe :P

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo Jaguaren verken vintage trem eller floyd, men istedet et helt annet dyr som ser noe slik ut:

(for de som ikke visste det fra før tongue.gif )

jaguar_1.jpg

Som rukula er inne på så er det ikke nok "utslag" på denne tremoloen til at du får noe særlig dreis på divebombene..

Selve overtonen burde ikke være noe problem å få til, men du får nok ikke endra pitchen noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.