Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar Scratch Remover


Borge

Anbefalte innlegg

Dato: 09.11.2010

Anmeldelse av: Guitar Scratch Remover (Player's Kit) fra http://www.guitarscratchremover.com/

Jeg har en Gibson USA Slash Les Paul Signature '08. Som dere muligens vet, så har denne Antique Vintage Burst topp, og er av typen "darkback". Dette innebærer at den har en del sorte felter foran, og at den er relativt mørk på baksiden og på halsen.

Sort og mørk gitar med nitro finish = riper som er veldig lett å se, selv om man er forsiktig med gitaren. Selv mikrofiberkluter lager "swirls" på de sorte partiene på fronten av gitaren som blir lett å se, spesielt under riktig lys (det får de sorte feltene til å nesten se grå ut).

Jeg liker å ta vare på gitaren min, og ser på det litt som jeg ser på biler og andre ting jeg er redd for. Brukte ofte mikrofiberklut og diverse rensemidler (The Cleaner, uten noen tilsetningsmidler), og gitaren så meget bra ut - men det ble bare mer og mer "swirls" (småriper etter kluter og lignende). I tillegg så blir jo baksiden av gitaren litt ripere etter å ha gnidd seg mot klær og diverse.

Jeg kom så over en tråd på MyLesPaul forumene der noen hadde samme "problemet" og var på jakt etter produkter for å få unna disse ripene. Denne personen hadde prøvd det meste av produkter uten særlig hell. ScratchX funka visstnok, helt til man "vasket" gitaren igjen. Han hadde så prøvd Player's Kit fra GuitarScratchRemover og ga dette produktet en full femstjerners.

Tenkte derfor at jeg skulle bestille det samme, da et Player's Kit koster $29 USD, og det kom seg på akkurat under 200 NOK inkl. frakt.

Fikk produktene i dag, etter rundt 8-10 dagers ventetid, og har nettopp hatt en runde med disse produktene på gitaren.

For å si det kort: Gitaren min er nå SVART der den skal være svart. Alle småriper er BORTE! Gitaren ser flunka ny ut, akkurat slik den så ut når jeg tok den ut av kofferten for første gang. Skulle gjerne ha tatt noen før og etter bilder, men det tenkte jeg ikke på når jeg begynte med det, da jeg ikke hadde de alt for store forhåpningene til produktet.

Men om du har en gitar med mange småriper (som ikke går i dybden, disse kan naturligvis ikke fjernes så lett), og spesielt en mørk gitar med masse småriper etter kluter og klær, så bør du virkelig prøve dette produktet. Det fungerer! Og et Player's Kit holder til ca. 20 gitarer - eller 20 påføringer, og det til den nette sum av under 200kr inkludert frakt. Det følger også med en gratis mikrofiber klut!

Det finnes en del videoer på hjemmesiden til de som lager og selger produktet, samt bilder, og omtaler. Og tro meg, dette er ekte varer. Resultatene som vises på de videoene stemmer fullstendig!

Det skader ikke lakken, er er trygt for nitro lakk. Man bør selvsagt ikke ha noe sånt på eldre instrumenter som skal se brukt/vintage ut... Disse kan jo faktisk tape verdi av en slik operasjon.

Anbefales!!!

EDIT: Her er en anmeldelse på Ultimate-Guitar med før og etter bilder: http://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=1305233

En anmeldelse på MyLesPaul forumet: http://www.mylespaul.com/forums/luthiers-corner/17894-guitarscratchremover-com-2.html

Før og etter bilder (lånt fra en annen anmeldelse på UG):

Klikk på bildene for større versjon.

FØR: post-6170-062664700 1289332078_thumb.jpgpost-6170-073005100 1289332085_thumb.jpg

ETTER: post-6170-053365400 1289332102_thumb.jpgpost-6170-057377200 1289332108_thumb.jpg

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, dette så jo riktig bra ut!

Det funka som bare det :) Storfornøyd! Angrer meg litt for at jeg tok det på halsen da, siden den ble veldig "smooth" igjen (dvs. mye motstand/friksjon). Men fronten og baksiden av gitarkroppen ser flunka ny ut nå. Null riper, null merker, null "slitasjepunkter" osv. Headstocken ser også flunka ny ut, alle merker etter bytte av strenger er poff-borte!

It's a kind of magic!

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh noes. En gitar som ikke er ny, som ikke ser ny ut? Sånt kan man ikke leve med! :o

Oh noes, enn at folk liker å ta vare på tingene sine! Det er ikke til å leve med. Her må alle kjøre rockestilen fullt ut, og hive gitarer i bakken og rundt seg, se fillete og fæl ut, og i det hele tatt - for at man skal være kul!

Use & Abuse! YEAH deeewd! U mah HRO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker å ta vare på tingene dine så bør jo ikke de ripene oppstå i utgangspunktet? :ninja:

Riper får man jo av ingenting på en Nitro finish. Selv klær lager masse swirls og småriper. Negler, plekter, kabler, strenger (ved bytte) osv.. :)

Spesielt på sorte og mørke gitarer er dette veldig synlig. Noen bryr seg, andre ikke. Jeg er glad i gitaren min, og vil at den skal se sitt beste ut til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset :) siden jeg og har custom slash med store svarte felt så tar jeg deg på ordet å har allerede bestilt ..

jeg har jo den gleden av at min er "skitten" og svett siden jeg kjøpte den ifra 2008 :) jeg kan jo ligge ut før og etter bilder når jeg får produktet ;)

25$ i frakt til norge btw

btw konge forum !!. har fått masse tips på disse 3-4 dagene istedenfor å plage di på hagstrøm hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.