Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal bruke 10 lakser på mikrofon og preamp, trenger tips


Sorg

Anbefalte innlegg

Lydkortet har bra nok preamps. Hvis dere skal kjøre gitar rett i lydkort, bør dere ha programvare ala GuitarRig, Amplitube e.l. for å få et nogenlunde vettugt resultat ved innspilling av gitar.

Har gjort slik før med Pod og det funket ok. Bør det ikke kunne gå bra med Axe-fx tror du?

Ellers så skal jeg til USA om ikke lenge.. Innebærer det evn problemer, etc (unntagen garanti og service) å kjøpe mikrofoner, etc der? tenker på volt, etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har gjort slik før med Pod og det funket ok. Bør det ikke kunne gå bra med Axe-fx tror du?

Ellers så skal jeg til USA om ikke lenge.. Innebærer det evn problemer, etc (unntagen garanti og service) å kjøpe mikrofoner, etc der? tenker på volt, etc

Jeg har aldri prøvd Axe, men de som har dem skryter hemningsløst av den, og etter det jeg kan høre av lydklipp osv, er det muligens den beste digitale ampsimulatoren på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt denne ravingen over SM7b. Etter det jeg kan se er ikke den den best egnede til studio-vokal, men mer en radiomik? (Selv om jeg ser at det skrytes av den i vokalsammenheng også...)Hvis jeg skulle valgt Shure, ville jeg gått for KSM 32 med popfilter. Jeg har KSM 27 som 32 er arvtager etter, og det er en veldig god mik både til vokal og akkustiske instrumenter i innspillingssammenheng. Mulig SM7b er det nye hotte for tiden, selv om det er en gammel konstruksjon.

Har dere som anbefaler den veldig gode erfaringer med den, og hva gjør den til et bedre kjøp enn en stormembran kondismik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt denne ravingen over SM7b. Etter det jeg kan se er ikke den den best egnede til studio-vokal, men mer en radiomik? (Selv om jeg ser at det skrytes av den i vokalsammenheng også...)Hvis jeg skulle valgt Shure, ville jeg gått for KSM 32 med popfilter. Jeg har KSM 27 som 32 er arvtager etter, og det er en veldig god mik både til vokal og akkustiske instrumenter i innspillingssammenheng. Mulig SM7b er det nye hotte for tiden, selv om det er en gammel konstruksjon.

Har dere som anbefaler den veldig gode erfaringer med den, og hva gjør den til et bedre kjøp enn en stormembran kondismik?

Vi brukte den til både gitar, bass og vokal når vi spilte inn den sangen som er på Myspace siden vår (på gitar brukte vi den sammen med en SM57). Devin Townsend bruker den og til vokal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun: For min del er det allsidigheten sammen med lydkvalitet som gjør den til den ultimate budjsettmikrofonen. Jeg har selv brukt den på vokal i mange sammenhenger, og har sett den brukt på bass, basstromme, trombone - både i studio og live. Den er veldig praktisk i bruk hvis du skal ta opp f.eks vokal i en setting med flere lydkilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at den mikken funker bra, så misforstå meg riktig her. Jeg blir bare i utgangspunktet litt skeptisk til produkter som er "best" til alt, hvis dere skjønner hva jeg mener. Men en god mikrofon er en god mikrofon og kan ofte brukes til mer enn hva den er tenkt til, sånn sett. Ser jo at det er flere positive erfaringer med akkurat denne her, så da er nok det et godt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har axe fx trenger du ikke mic til gitar ihvertfall :)

Noe utstyr har autosensing strømforsyning som takler både 110 og 220v uten problemer, noen har knapp for å switche og noen takler bare 110v, så det må du bare sjekke før du kjøper

disse headsettene er bra:

http://www.procom.no/hodetelefoner/lukket/beyerdynamic-dt-770-pro.html

http://www.procom.no/hodetelefoner/akg-k271-mk-ii.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen preamper som tar både 110V og 220V, fks. Focurite ISA-One og Joe Meek Twin Q. Har selv planer om å kjøpe en ISA-One neste gang jeg skal besøke familien i USA. Preampene i lydkortet er som regel gode nok men vil nok bli en flaskehals om du kjøper en veldig dyr mic. Da trenger man en god preamp for å dra full nytte av mic'en, men man ender da opp med å trenge et godt monitorsystem for å stille inn preampen og plasere mic'en optimalt. Og sånn går nu dagan :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå oppdaget at vi faktisk har en Shure SM57. Vokalisten har alltid hatt en mic og det er altså denne.

Tenker vi kjøper en kondensatormic, headset og pop-filter da.

Vi har ikke tenkt å ta opp flere spor samtidig. Trommer tar vi digitalt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.