Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez rg 560


Thorris

Anbefalte innlegg

Dette er en skikkelig møkkagitar som ikke kan brukes til noe som helst.

Nå har det seg slik at jeg akkurat har startet et non- profithjem for gitarer ingen vil ha, der jeg garanterer at gitaren vil få tilstrekkelig stell og tilsyn fra kvalifisert personale, samt opphold i fuktighetsregulert og klimakontrollert lokale. Send den til meg, så skal jeg gi stakkaren et godt hjem. Jeg skal til og med spandere porto! På kveldene kan den få leke med et par RG 550er også. Den kommer til å få det så bra, så!

Hvis noen vil donere en slant slik at gitaren kan ha det godt i årene framover, send meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en skikkelig møkkagitar som ikke kan brukes til noe som helst.

Nå har det seg slik at jeg akkurat har startet et non- profithjem for gitarer ingen vil ha, der jeg garanterer at gitaren vil få tilstrekkelig stell og tilsyn fra kvalifisert personale, samt opphold i fuktighetsregulert og klimakontrollert lokale. Send den til meg, så skal jeg gi stakkaren et godt hjem. Jeg skal til og med spandere porto! På kveldene kan den få leke med et par RG 550er også. Den kommer til å få det så bra, så!

Hvis noen vil donere en slant slik at gitaren kan ha det godt i årene framover, send meg en PM.

tror ikke jeg skal sende noen den gitaren ...

jeg skal beholde den som den eneste "Metal" gitaren jeg noen gang har hatt :P

Lurte bare på hvordan den var sammenlignet med andre ibanezer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modellen min er one of a kind :D

Enten prototype som JPM ble modellert etter eller gitar satt sammen av forskjellige deler. God er den uansett. Han jeg kjøpte den av (Ibanezer her på forumet) sa det stod RG520IX i halslomma, men her ikke sjekka det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, nå fungerte jo ikke den snedige planen min. Uten at jeg har detaljkunnskap om forskjellene, eller har serienummeret, så er dette en RG 550 uten plekterbrett, litt sånn grovt sagt. Regner med at for eksempel The Euphor kimer inn med detaljer.

Slik jeg ser det, er dette en artig shreddegitar det er vel verdt å ta vare på i original stand. Litt etter slitasje så er dette en gitar som er verdt fra 3000 og litt oppover. Litt ulogisk er den ikke riktig like populær som 550- modellen, selv om den er helt lik å spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, nå fungerte jo ikke den snedige planen min. Uten at jeg har detaljkunnskap om forskjellene, eller har serienummeret, så er dette en RG 550 uten plekterbrett, litt sånn grovt sagt. Regner med at for eksempel The Euphor kimer inn med detaljer.

Slik jeg ser det, er dette en artig shreddegitar det er vel verdt å ta vare på i original stand. Litt etter slitasje så er dette en gitar som er verdt fra 3000 og litt oppover. Litt ulogisk er den ikke riktig like populær som 550- modellen, selv om den er helt lik å spille på.

RG 550 = plekterbrett

RG 570 = uten plekterbrett

RG 560 = uten plekterbrett, med single coil i neck-posisjon :)

Det er en fin gitar, jeg har en i lipstick red, eller noe sånt.

Spillbarhet er som en 570, men ikke like mye lyd på neck-pickupen.

Faktisk ganske allsidig, på grunn av det. Vurderer litt om det skal en bedre singlecoil eller humbucker i singlecoilformat inn i den en gang.

De RG-ene der er veldig ok gitarer, og med et pickupskifte (jeg synes Ibanez sine originalpickuper er for slappe) har man en god bruksgitar for en rimelig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, nå fungerte jo ikke den snedige planen min. Uten at jeg har detaljkunnskap om forskjellene, eller har serienummeret, så er dette en RG 550 uten plekterbrett, litt sånn grovt sagt. Regner med at for eksempel The Euphor kimer inn med detaljer.

Slik jeg ser det, er dette en artig shreddegitar det er vel verdt å ta vare på i original stand. Litt etter slitasje så er dette en gitar som er verdt fra 3000 og litt oppover. Litt ulogisk er den ikke riktig like populær som 550- modellen, selv om den er helt lik å spille på.

Det står rg560 bak på headstocken, så det er nok en 560 :P

Vurderer å bytte til lace secor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.