Gå til innhold
Evenhumm

Bass effekter.

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilke effekt man bruker får å få en litt vrengt lyd som bassen i Tire me av Rage?

http://www.youtube.com/watch?v=J6M-_IazJp0

Er også litt nysgjerig på kompressor. Stemmer det at de reduserer volumet på en note viss man plutselig drar litt for hardt i strengen?

Endret av Evenhumm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett så bruker Tim en Marshall Guv'Nor(den gamle, store, svarte versjonen).

Han splitter også signalet slik at han har en amp med vreng og en med clean.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også litt nysgjerig på kompressor. Stemmer det at de reduserer volumet på en note viss man plutselig drar litt for hardt i strengen?

En kompressor skal i utgangspunktet jevne ut signalet. Det vil ikkje opplevast som om at "volumet på en note blir redusert", føler eg, men at om bassisten spelar plutselig litt hardt så vil det normaliserast til nivået som kompressoren er stilt inn for. Dette gjelder begge veier, altså om han spelar lavare signalmessig/dynamisk så vil dette nivået heves til innstillingen som er blitt gjort på kompressoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett så bruker Tim en Marshall Guv'Nor(den gamle, store, svarte versjonen).

Han splitter også signalet slik at han har en amp med vreng og en med clean.

selges de i norge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at de reduserer volumet på en note viss man plutselig drar litt for hardt i strengen?

Tror du tenker på limiter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det skal være rimelig lett å få slik lyd med en jazzbass og f.eks en EBS Multidrive (eller EBS Metaldrive om du vil ha muligheter for enda mer vreng)

Kan ikke få anbefalt disse EBS-pedalene nok. De låter rett og slett herlig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selges de i norge?

Den produseres ikke lengre, så du må nok lete på bruktmarkedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en Guv´nor pedal på finn men er ikke de pedalene ment for el gitarer? Har ivertfall søkt litt på nettet og finner ikke noe om at de er for bass, mulig jeg tar feil da ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Guv'nor er populær for bass, men kjøp EBS, Satt med en haug med dyre od pedaler for bass, trykket på en EBS MetalDrive og bare "JA!". Det var den billigste av de jeg prøvde, ca 1200kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er lagd for gitar, men er dritdigge på bass.

Er flere eksempler på det, big muff f.eks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.