Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

I know!


shv

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ellers, ang. spillbarhet, justeringer etc. så er det viktigste at den både spiller og låter bra, og det gjør den til gagns. :)

Jeg kikka litt tilbake i den gamle tråden og så at det først og fremst var halsen som ikke falt i smak. Hvordan er denne i forhold, forskjell etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å lure på om det har noe med lakk og gjøre også. Har prøvd endel hellakkerte Huff og Landau modeller og endel med fin topp og shmear. Har aldri helt falt for noen av de som har vært hellakkerte av en eller annen grunn. Egentlig hvis man skal prøve en Tyler første gang burde det jo egentlig være en SE med en helst stygg crazy lakk.

Absolutt!

Jeg hadde en strat som låt meget bra, gikk lei av fargen og bestemte meg for å få den lakkert.

Dette ble gjort av en profesjonell gitarlakkerer.

Når jeg fikk igjen gitaren så den utrolig fin ut men låt anderledes -mye "dødere".

Den ble ikke brukt mer.

Stygg og crazy lakk er jo noe av greia med Tyler identiteten :)

Prata forresten med en kjent studiogitarist som mente at Tylerkvaliteten var litt opp og ned fordi de hadde det så travelt

med å få ut gitarer om dagen..

Vet ikke om det er noe hold i det, men kan kanskje være med på at Suhr og Anderson er mer "perfekte" eller glatte om man vil.

Tyler er vel den mest "rampete" av boutiquebyggerne, men gitarene har denne mojoen da hehe

Det eneste jeg savner på SE`n min er en Floyd (noe jeg faktisk vurderer :ninja: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke bare noe jeg har "følt". Hadde vært gøy hvis noen testa litt på hva det gjorde.

Trodde Jim hadde roa ned litt etter hjerneoperasjonen jeg. Han kutta jo alle dealerne en stund men men. Alle de nyere jeg har prøvd har vært fete men de har alle vært BW eller shmear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke bare noe jeg har "følt". Hadde vært gøy hvis noen testa litt på hva det gjorde.

Trodde Jim hadde roa ned litt etter hjerneoperasjonen jeg. Han kutta jo alle dealerne en stund men men. Alle de nyere jeg har prøvd har vært fete men de har alle vært BW eller shmear.

Jeg har også lest på div forum(Ok, HRI da :D ) at de nyere skal være de beste han noensinne har laget...Ikke vet jeg.

Kan vel ikke være like sjansespill som å kjøpe en ny F eller G uansett hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest på div forum(Ok, HRI da :D ) at de nyere skal være de beste han noensinne har laget...Ikke vet jeg.

Kan vel ikke være like sjansespill som å kjøpe en ny F eller G uansett hehe

Skal vi se... du risikerer å få en gitar som må "modifiseres" (repareres) for at man skal kunne justere action ordentlig... shv solgte sin første Tyler etter noen få dager... sounds like gambling to me! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se... du risikerer å få en gitar som må "modifiseres" (repareres) for at man skal kunne justere action ordentlig... shv solgte sin første Tyler etter noen få dager... sounds like gambling to me! :)

Hehe kan så si!

Kanskje jeg bare var heldig med min (kan justere action så høyt eller lavt jeg vil på den)

Men har ikke hørt om noen som har vært direkte misfornøyde med sine Tyler innkjøp, det kan jeg ikke si om alle jeg kjenner som har kjøpt nye Fendere uprøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du risikerer å få en gitar som må "modifiseres" (repareres) for at man skal kunne justere action ordentlig...

hmmm, ble vel nevnt at denne gitaren er noen år gammel. Alle gitarkjøp er gambling med mindre du har prøvd den først det gjelder uansett merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå på at vi snakker om små nyanser her! Tyleren jeg solgte er for all del en meget god gitar. Det var kun det at den etter mine preferanser ikke var heeeelt på nivå med Suhr Custom som jeg sammenlignet med når det gjaldt spillefølelse. En annen person med andre preferanser ville kanskje kommet til motsatt konklusjon. Og uansett så var byggekvaliteten meget bra, gitaren var strøken den. Ingen kvalitetsavvik.

Tyleren jeg nå har kjøpt er (igjen etter min mening, som ikke nødvendigvis er den samme som andres...) akkurat det lille strået hvassere som løfter den opp på nivå med det ypperste jeg har spilt på.

La oss ikke blåse ting ut av proporsjoner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.