Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

I know!


shv

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje fikk med seg her:

...så kjøpte jeg meg en Tyler pga. at jeg var nysgjerrig på all hypen rundt disse gitarene. Jeg synes det var en bra gitar, men den falt ikke 100% i smak i forhold til andre instrumenter i mitt eie. Denne ble dermed solgt igjen.

Nylig kom jeg over en annen til salgs, og klarte ikke å motstå fristelsen og bestemte meg for å gi Tyler en ny sjanse.

Og det angrer jeg ikke på! I det øyeblikket jeg slo de første akkordene merket jeg at dette var noe jeg likte. Har nå spilt en del på denne, og konkludert med at det er en keeper!

Jeg vet ikke hvor stor variasjon det er på Tyler gitarene, og den forrige var for all del ikke dårlig, det var bare noe med den som gjorde at den ikke falt helt i smak. Det gjorde derimot denne.

Bilder av herligheten:

post-4052-051968600 1277839071_thumb.jpg

post-4052-093708100 1277839080_thumb.jpg

post-4052-057515900 1277839087_thumb.jpg

post-4052-047496300 1277839093_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Liker den veldig godt! En ting som kanskje også gjør at den faller i smak er Nick Huber modden (Visstnok moddet litt på neck pocket for å justere halsvinkelen for lavere action.)

Uansett en gitar som kommer til å bli mye brukt fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den veldig godt! En ting som kanskje også gjør at den faller i smak er Nick Huber modden (Visstnok moddet litt på neck pocket for å justere halsvinkelen for lavere action.)

Uansett en gitar som kommer til å bli mye brukt fremover. :)

Sånn rent geometrisk sett, hvordan kan endret halsvinkel gi lavere action hvis halsen ellers er lik og høyden på bridge/sadler er justerbar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det var at den første var hollow.

Har hatt flere Hollowgitarer fra "boutique-merkene", har likt cleanlyden men ikke vreng og derfor har de blitt solgt...

Jeg har begynt å lure på om det har noe med lakk og gjøre også. Har prøvd endel hellakkerte Huff og Landau modeller og endel med fin topp og shmear. Har aldri helt falt for noen av de som har vært hellakkerte av en eller annen grunn. Egentlig hvis man skal prøve en Tyler første gang burde det jo egentlig være en SE med en helst stygg crazy lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent geometrisk sett, hvordan kan endret halsvinkel gi lavere action hvis halsen ellers er lik og høyden på bridge/sadler er justerbar?

fordi strengene var høye med bridgen i bånn, så halsen ble tilta litt bakover. Nå er gitaren supersmooth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en feilkonstruksjon i utgangspunktet...

Jepp, men jeg har prøvd endel Tylere som er i grenseland. Nå tror jeg også denne er fra før Jim begynte med CNC fresing. Ibanez folk vil nok uansett ha litt problemer med å sette dem opp til noe som ligner på noe de er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet sak! Jeg kikket på den på Finn, men den ble fort borte, gitt.... :)

Ja, slo til straks jeg såg den.

Ellers, ang. spillbarhet, justeringer etc. så er det viktigste at den både spiller og låter bra, og det gjør den til gagns. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.