Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vibrato, overvurdert?


Faktor

Anbefalte innlegg

Men det var ikke meningen at denne tråden skulle utvikle seg til å bli en debatt omhvorvidt gitarist X sin vibrato suger eller ei. Det var mer for å ha noen prinsipielle tanker omkring vibrato som et ekspressivt virkemiddel.

Bør man ha samme vibrato eller bør man variere vibratoen til å kunne være et slags spekter av følelser? Teller vibrato mer enn tonevalg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larry Carlton viser i sin instruksjonsvideo hvor stor forskjell det kan være i ulike vibratoer. Jeg mener det er alt til sin tid. Noe musikk krever heftig vibrato, andre klarer seg best uten. På fretless bør vibratoen være av fiolin format, og utførelse.

Hvis du som gitarist i et coverband har samme vibrato på "Schools Out For Summer" og "Ei Hand å holde i" så ville iallefall jeg sett på deg med mistro øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så har jeg ikke tilgang til denne videoen du nevner. Kanskje det kunne vært neste tema for Muthin's undervisningsvideo? Siden det er så mange som mener at vibrato er viktig bør det lages noe på det. Kanskje en artikkel eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så har jeg ikke tilgang til denne videoen du nevner. Kanskje det kunne vært neste tema for Muthin's undervisningsvideo? Siden det er så mange som mener at vibrato er viktig bør det lages noe på det. Kanskje en artikkel eller noe.

Enig! Herlig forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.