Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vibrato, overvurdert?


Faktor

Anbefalte innlegg

jeg er sinnsykt uenig .. jeg syNS at Malmsteen har en av de værste vibratoene som er .. Det er egentlig mye derfor jeg hater han .. Skal ikke gå opp en heltone eller to når man gjør vibrato .. det er feil

Ja, for det er jo feil... :roll:

Vai har glimrende vibrato (for jeg vet jo at det er ham du bruker som målestokk), men den låter pinglete hvis man for eksempel skal spille Symphony X eller Malmsteen. Forskjellige typer vibrato passer til forskjellige typer musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige typer vibrato passer til forskjellige typer musikk.

Joda, enig med deg der.

Men jeg synes at Malmsteens vibrato likevel ikke høres helt..."god" ut.

Har da hørt flere "her kommer jeg"-vibratoer, og er fullstendig enig med Euph her om at en rolig "pyse-vibrato" ikke holder mål for litt hardere/raskere musikkstiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk tema egentli. Vibrato overvurdert? NEI!

Vet ikke om jeg har vært borti noen som overhodet ikke bruker vibrato, men ser for meg at det ville blitt litt sterilt og livløst i lengden.. hehe

Enig i at Malmsteen har god vibrato.

En annen favoritt er Greg Howe.

Liker heller ikke Hammet sin (i hvertfall ikke det lille jeg husker av det jeg har hørt).

Men hør på Francesco Fareri! haha.. fy f... snakker om grusom vibrato. Rask er han.. men der stopper det liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.