Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

12-strenger


2ralf

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av en 12-strenger. Har prøvd flere forskjellige, og den beste var en Martin,nest beste var en Ovation, men de er praktisk talt FOR DYRE for meg akkurat nå (skal også kjøpe ny forsterker). Noen som har noen tips på gitarer som har lite feil mtp konstruksjon, samtidig som de låter som et "flygel"?

Trenger også tips til valg av strenger her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. selger ikke gitarhuset.no Woodrock 12 strengere? gitarene ser kanskje ikke ut som fantastisk kvalitet, men de jeg har vert borti er gode..

Fender selger noen gode strengeset til både elektrisk og akustisk 12 strenger gitarer, så tror du bør titte litt på dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig 12-strenger er et enda større sjansespill enn billige 6-strengere. Vet ikke hvor mye strenger betyr, men jeg bruker D'addario.

Tja, billig og billig - ikke over 10 000,- så er jeg fornøyd. Bruker D'addario strenger selv og synes disse er bra mtp holdbarhet ifht lyd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, billig og billig - ikke over 10 000,- så er jeg fornøyd. Bruker D'addario strenger selv og synes disse er bra mtp holdbarhet ifht lyd osv.

Jepp, jeg svarte vel Rukula mer enn deg på det med pris, i og med at han foreslo Woodrock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kjøpte en Norman B18 12strenger for to år siden. Fantastisk kvalitet og den anbefales, kosta rundt 6 lapper trur jeg. ikke sats på noe billig tolvstrenger, det vil jeg ikke anbefale. har også en Norman B18 6strenger som jeg er veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like mye et spørsmål som en anbefaling, men etter min erfaring med andre instrumenttyper, så fremstår Yamaha som en produsent av solide og gode kvalitetsinstrumenter.

Kan en Yamaha 12-strenger være en ide? Ser man får en slik for drøyt 6 lapper.

Har ikke funnet Takamines 12-strengere i norske nettbutikker, men brukt tror jeg de går for godt under 10 lapper, ihvertfall.

Kongen av 12-strengs akustiske gitarer i Norge (min personlige mening), Bjørn Berge, har ihvertfall minst 1 Takamine (en EF400SC) i sitt utvalg av gitarer.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Seagull 12-strenger i vinter. Kostet mellom 5 og 6 tusen. Jeg er kjempefornøyd, både med lyd og spillbarhet. Seagull lages av de samme som lager Norman som er nevnt ovenfor.

Ny eller brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.