Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Forsterker


Anbefalte innlegg

Hei jeg har lyst å kjøpe en nye forsterker, jeg bruker fortiden en en Marshall MG15. Jeg har veldig lite peiling når det kommer til forsterker og trenger noen tips. Jeg trenger en forsteker som er kraftig nok til at jeg kan bruke den når jeg spiller med bandet mitt. Jeg spille ganske variet musikk så jeg trenger en forsteker som funker til band som: Pink Floyd, Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Mastodon, Metallica, Coheed and cambria, Mars Volta, Red Hot Chili Peppers, Funkadelic osv. Tenkte å kjøpe en forstker som jeg kan ha i en god tid framover, og er villig til å bruke opp til 7000 - 10 000kr. Så vis jeg kunne fått noen råd og forslag om hvilken forsterker jeg burde teste hadde det vert fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt de pengene hadde jeg kjøpt en Vox AC30, og jeg spiller og hører på omtrent samme musikk som deg. Nå er jo det helt smak og behag da.

Så du burde dra til nærmeste musikkbutikk som har litt variasjon i utstyr og go nuts med å prøve ting.

Ellers er Fender bra til den prisen, eller hva sier forumet?

Jeg har en Fender amp jeg likte utrolig godt når den var den beste ampen min, og har klart meg lenge med den. Bruker den ikke nå lenger da, men grunnen til det står under utstyret mitt :P . Bruker den bare når Marshallen er for høylytt, som f.eks. når jeg skal spille i skolebandet eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har lyst å kjøpe en nye forsterker, jeg bruker fortiden en en Marshall MG15. Jeg har veldig lite peiling når det kommer til forsterker og trenger noen tips. Jeg trenger en forsteker som er kraftig nok til at jeg kan bruke den når jeg spiller med bandet mitt. Jeg spille ganske variet musikk så jeg trenger en forsteker som funker til band som: Pink Floyd, Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Mastodon, Metallica, Coheed and cambria, Mars Volta, Red Hot Chili Peppers, Funkadelic osv. Tenkte å kjøpe en forstker som jeg kan ha i en god tid framover, og er villig til å bruke opp til 7000 - 10 000kr. Så vis jeg kunne fått noen råd og forslag om hvilken forsterker jeg burde teste hadde det vert fint :)

MG15, ja... jeg begynte også med en slik xD

Selv tenker jeg på en Marshall DSL 401 :) (En comboamp fra Marshall, denne selges på gitarhuset.no for 8995,-, står det :D

Kan sikkert brukes til øving med band)

Den får mye skryt rundt forbi på nettet, og jeg har hørt imponerende opptak på YouTube! :)

Men. Tenker du (half)stack eller combo-forsterker? Viktig å vite! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mesa boogie lone star: fin amp til alt mulig egentlig, fin rund lyd til pink floyd greier. Og en freesh overdrive til de litt tyngre greiene.

Marshall class 5: denne ampen er mer til rocke bruk. fin overdrive, hadde jeg skulle kjøpt denne, ville jeg kjøpt 2(multi-amp setup).

Marshall jvm 410H: Fin allround amp med feet vreng. Joe bonamassa bruker selv en slik, og får bra resultat!

Randall mts: kom over denne nå nylig, skal vist nok være noe av det mest allsidige man kan få tak i..

Men rot litt rundt på nettet og hør på demoer av amper.. De merkene jeg anbefaler å sjekke ut er: Mesa, Fender, Marshall, Randall, ceriatone?

Noe å huske på: RØR, RØR og atter RØR! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Snolls! Jeg har en fantastisk 20 watts fullrørsforsterker. Når du cranker den opp og spiller med bandet har den en fantastisk naturlig vreng. Med det samme kan du jo kjøpe Les Paul standarden faded'en min. Da får du super Led Zeppelin og gammal rock lyd, og i tillegg slenger jeg med et effektbrett med Tubescreamer som gir fantastisk overdrive, og Marshall Jackhammer, som gir både rå overdrive og rå distortion. Du kan spille det meste som ikke er altfor hardt med dette utstyre! 9000 for gitaren, og 9000 for forsterker. Da får du effektbrett med integrert strømforsyning og de 2 nevnte effektene pluss Boss Compression/Sustainer og Tremolo, og et kabinett til Snollsen med på kjøpet! Kjøper du bare en av hoved tingene, koster effektbrettet 2000 kroner. 18000 for hele sulamitten, og da har du helt rå classic rock tone! Se ellers bilder og annet på tråden min:

og kom tilbake til meg. Så kan vi treffes et sted du vil, slik at du kan prøve det.

Snolls er håndbygd point to point (som gjør det lettere å modifisere) rørforsterker, bygd på Jæren! Så du har noe veldig få andre har, på samme tid som du har noe hjemmekjært, og du støtter det lokale miljøet. Jeg selger pga at jeg desverre ikke kan spille høyt og rått mer, og må ty til akustiske gitarer. Selges for å finansiere en akustisk gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG15, ja... jeg begynte også med en slik xD

Selv tenker jeg på en Marshall DSL 401 :) (En comboamp fra Marshall, denne selges på gitarhuset.no for 8995,-, står det :D

Kan sikkert brukes til øving med band)

Den får mye skryt rundt forbi på nettet, og jeg har hørt imponerende opptak på YouTube! :)

Men. Tenker du (half)stack eller combo-forsterker? Viktig å vite! :lol:

Tenkte meg egentlig en combo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Snolls! Jeg har en fantastisk 20 watts fullrørsforsterker. Når du cranker den opp og spiller med bandet har den en fantastisk naturlig vreng. Med det samme kan du jo kjøpe Les Paul standarden faded'en min. Da får du super Led Zeppelin og gammal rock lyd, og i tillegg slenger jeg med et effektbrett med Tubescreamer som gir fantastisk overdrive, og Marshall Jackhammer, som gir både rå overdrive og rå distortion. Du kan spille det meste som ikke er altfor hardt med dette utstyre! 9000 for gitaren, og 9000 for forsterker. Da får du effektbrett med integrert strømforsyning og de 2 nevnte effektene pluss Boss Compression/Sustainer og Tremolo, og et kabinett til Snollsen med på kjøpet! Kjøper du bare en av hoved tingene, koster effektbrettet 2000 kroner. 18000 for hele sulamitten, og da har du helt rå classic rock tone! Se ellers bilder og annet på tråden min:

og kom tilbake til meg. Så kan vi treffes et sted du vil, slik at du kan prøve det.

Snolls er håndbygd point to point (som gjør det lettere å modifisere) rørforsterker, bygd på Jæren! Så du har noe veldig få andre har, på samme tid som du har noe hjemmekjært, og du støtter det lokale miljøet. Jeg selger pga at jeg desverre ikke kan spille høyt og rått mer, og må ty til akustiske gitarer. Selges for å finansiere en akustisk gitar.

beklager off-topic, men; har du tilfeldigvis kjøpt den på jæren musikk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.