Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson piratkopi?


oyvind10

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 weeks later...

hmmm jeg skriv vel for en stund siden at jeg ikke brydde meg så mye om det var en copi gitar om selger opplyste om dette, jeg har nok forandret mening på dette, etter å ha følget litt med på finn.no over en tid. Det er alt for mange som tar disse gitarene inn for å prøve å tjene noen penger på dette. Greit nok om disse ble solgt for 2000-3000kr mer er de ikke verd. men å prise disse så høyt som mange gjør nå er sprøtt. I linken jeg la ut lengre oppe kan man se hva disse gitarene koster i China fra 1700kr men at noen prøve å selge disse dyrere enn en Epiphone og skriva dette( Jo, denne er satt sammen og fabrikkert i Kina. Men ikke snu hodet vekk og tro at kvaliteten er dårligere av den grunn.) Som dere ser har jeg en kina copi selv. jeg kosta på denne mye penger for at den skulle bli bedre, men den er ikke like bra som min originale Gibson Les Paul.

Se på denne linken: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22081332

Ser ut som dette problemet har gått for langt...

Endret av S-Ove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt skummelt er at det blir laget Kina-fakes av relativt bra kopier som Orville, Greco, Edwards, Burny osv. Det blir mye å passe på etter hvert, med kopier av kopier.

Virkelig? Jeg har sett Epi og Gibson, men eldre MIJ gitarer også? Edwards kan jeg jo forstå, de er populære i asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han selgeren er sikkert i slekt med Hannah Montana

Hehehehe ja kan være...

Men det jeg lurer på. Hvordan kan de som jobbber med annonsene i finn.no vite om at noe gitarer er originale eller ikke. Jeg har merket meg at disse annonsene blir fort fjernet max noen timer så er de borte. Eller leser de her inne. Tror neppe de han ansatt noen experter på gitarer som sitter følger med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Jeg har sett Epi og Gibson, men eldre MIJ gitarer også? Edwards kan jeg jo forstå, de er populære i asia.

Ja, jeg har ikke sett dem selv, men har lest rapporter om fake Orville og Burny fra australsk eBay. Det er vel nesten uunngåelig når de er blitt så populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel også være en idé å la bjellene ringe når selger heter "Per Pettersen", "Kristoffer Kristoffersen", "Hans Hansen", eller "Ole Olsen"? Vet ikke, men finn.no tyter i alle fall over av annonser fra folk med litt for 'hjemmekjære' navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.