Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson piratkopi?


oyvind10

Anbefalte innlegg

Vær så god å ikke sammenligne kinesiske Gibsun kopier med Japanske "kopier".. Dette er to helt ulike ting. og vi tar ikke den Gibbo diskusjonen igjen gjør vi vel? Mange liker de japanske gitarene, det må vi bare leve med. Dette er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tråden dreier seg om (stortsett) under pari Gibson kopier, hvor man selger produktet som en Gibson. Hvis du er så sint på at noen lager lignende gitarer som Gibson og Fender har du mye å irritere deg over.. Lykke til med det..

Jeg er ikke i "flowerpower" eller "Jesus elsker alle barna" humør i dag, derfor svaret. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg overdriver litt for å få frem poenget. Men i forhold til alt som annonseres som epiphone på ebay har jeg inntrykk av at mange av dem er fakes.

Joda, de dukker da opp med jevne mellomrom - hadde en sak her på forumet med en uheldig kjøper som hadde handlet på finn.no faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det ligger alltid noe på e-bay i større eller mindre grad (avhengig av rydding) men hvor ofte dukker gitarene opp her i vesten var mer spørsmålet. Kjøper man en "gibson" fra Kina vet man jo hva man kjøper, så hvor lurt man blir, det..

99% av det som selges av slikt går på e-bay, av de selgerne der som solgte kina kopier (etter en rask kikk) hadde ikke solgt mange gitarer da. Det var vel ikke kopier alle de du linket der.

Altså poenget er, det er ikke SÅ mange kopier i omløp egentlig, men det er et helt reelt problem altså, det er det. Det dukket opp en del tvilsomme selgere på finn.no for 1-2 år siden også i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er nok (pirat)kopier, og kun en er oppført i Kina. De fleste i US som ekte vare. Folk byr på dem, og de blir evt. solgt. At selgere har lite feedback er en annen ting, men regn med at selgere starter nye profiler hvis negativ feedback baller på seg. Nåja, var mer ment som et hint til folk som handler på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er nok (pirat)kopier, og kun en er oppført i Kina. De fleste i US som ekte vare. Folk byr på dem, og de blir evt. solgt. At selgere har lite feedback er en annen ting, men regn med at selgere starter nye profiler hvis negativ feedback baller på seg. Nåja, var mer ment som et hint til folk som handler på ebay.

Tror du dette er fakes også altså?

http://shop.ebay.com...=&_trksid=p3686

Utfra bildene og min ringe kjennskap til Custom modellen ser den ikke så ille ut - og 450 feedbacks uten at noen nevner noe om fakes? Jeg vet ikke jeg da, ville vel brukt noe tid på å undersøke saken, men det er ikke sånn veldig opplagt fakes kanskje. Det der med "seconds" er litt mer vanlig i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som fikk meg til å tenke kopi er for store låseringer på stemmeskruene. Se hvordan ringene faktisk overlapper bindingen. Ta det med en klype salt.

post-6627-127066315348_thumb.jpg

Det der finner du igjen på originale Gibson Custom også faktisk. Vel på den midterste stemmeskruen i alle fall. Epi har jo et litt annet hode, så jeg har ikke peil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hive meg på her.

Jeg kjøpte en sånt Gibson Ace Frehley kina clone for 3000kr. Grei nok gitar for prisen, men den måtte oppgraderes mye før jeg ble fornøyd. Den ble levert til et lokalt gitarverksted og halsen måtte rettes opp nesten alle bånd måtte slipes og det ble laget en ny sal i bein.

Etter å ha fått gitaren tilbake var den mye bedre men ikke bra nok.

Stemme skruer ble byttet til orginale Groover, bru og strenge stopper ble byttet ut men Tonepros og picups ble byttet med Dimarzio

og alle elektronikk ble byttet til bedre kvalitett.

Etter alt dette er jeg meget fornøyd med gitaren den låter fett og føles bra

Her er noen bilder jeg tok før oppgradering

22470_369092826240_547441240_5358181_5891517_n.jpg22470_369092816240_547441240_5358180_3210449_n.jpg

22470_369092831240_547441240_5358182_1873986_n.jpg22470_369092841240_547441240_5358183_6159337_n.jpg

Endret av Sove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle selgere opplyst at de selger en Gibson Clone så hadde ikke jeg brydd meg. Men sånt som denne anonsen her lukter det også av..

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21715462

Noen unge nybegynnere kan lett bli lurt her til å tro de kjøpe ekte varer.

Her kan dere se hva prisen på en Gibson cloe er. Ikke lite utvalg av copier de har eller da.

http://www.tootoomart.com/wholesale-musical+instruments/

Endret av S-Ove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.