Web Analytics
Jump to content

Hva bruker DU til å spille inn musikk?

Troll
 Share

Recommended Posts

Bare lurer litt på hvordan folk her på forumet spiller inn musikken sin og hvilket utstyr dere bruker? Mest for morro skyld, men litt for å få inspirasjon =p

Har selv brukt Toneport UX2 direkte via Gearbox og inn i Cubase SX3. Har vært greit fornøyd med det. Men føler for å utforske litt mer for tiden. Men det er en billig løsning som fungerer greit. Har kjøpt meg en mikk nå og skal bestille et godt headsett snart for å gjøre opplevelsen litt gøyere.

Edited by Troll

Har en PodStudio UX1 med PodFarm/Amplitube Metal/Amplitube 2 og spiller inn i Reaper.

Er ikke helt fornøyd med kvalitet jeg får, men det er tidsfordriv, og funker greit :P

Nå når jeg får den nye "quarter" stacken min, lurte jeg på å kjøpe en Shure SM57 mikk.

Edited by Anselmo

Sansamp (enten PSA 1.1 preamp eller Trademark 10) med XLR kabel inn i ett Echo Audiofire 4. Garageband. Har intensjoner om å lære meg noe litt heftigere en Garageband etter hvert - og få fatt i et fett trommeprogram (Drummer from Hell kanskje). Er stort sett bare skisseinnspilling jeg gjør hjemme... ikke noe som kan spilles offentlig :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Takk for tipset! Har hatt faktisk hatt en sånn en i stolposisjon på en annen Stratocaster, sammen med to SD Alnico II. Den ble nok litt mørk og dyster i klangen for mitt bruk. Ingen tvil om at den sparker fra, men etter min mening på bekostning av reinlyd. Som er det viktigste for meg.  Men FS-1 gjør nå god nytte som stolpickup på en Yamaha-bass jeg har (med Precision-pickup i midtposisjon), det passer den helt ypperlig til, faktisk.
    • Vanskelig å få både i pose og sekk (clean/dirty/distortion) når det gjelder strat bridgepickup.Dette er det nærmeste jeg har kommet hittil:Dimarzio FS-1 (DP110) Den har vært på markedet siden 1974 og koster heller ikke allverden (kr 635 hos Evenstad).Sparker bra denne!    
    • @kristoffereidevikler også pickups. Gjorde i hvert fall. Har fremdeles den omviklede ‘51 p-bass-pickupen i min MIJ ‘51 (begge reissues, altså). 
    • @SteikBacon Står bak Edmire Pickups.
    • er det ikke en her inne som vikler pickuper, da? bør jo kunne få til noe som passer, vil jeg tro. eugen gitar her i bergen ble levert med disse, tror jeg (7,2k): https://www.riograndepickups.com/vintage-tall-boy min strat har van zandt pickups. mange som har kommentert at de liker lyden i den. mener bridgpickupen der ble målt til 7,8k.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.