Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny High-Gain pedal, hvilken anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Jeg tror det er vanskelig å finne en pedal som gjør CoB eller Trivium, da disse banda plugger rett inn i sine respektive Marshall amper.

Roope å Laiho bruker Jcm 800 KK mens Trivium kjører DSL ?

Er ikke 100% sikker på det men. Kanskje en Marshall pedal ala Jackhammer kan fungere? Den simulerer jo nettopp de ampene som blir brukt.

Selv får jeg en lyd prikk lik begge, men da uten pedaler. Bruker Vht 2/50/2 som CoB brukte før 800`n, og en Piranha som mange mener er Marshall på sterioder.

Det er bare Matt som bruker Marshall(og han bruker JVM ikke DSL). Corey bruker 6505/5150 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp 5150/6505, ikke 5150-II/6505+. Sistnevnte har ikke så mye baller i vrenglyden. :)

Hvor får du disse faktaene fra?

Matt i Trivium bruker vel DSL. Ihvertfall før, på Ascendancy blant annet. Vet ikke hva det går i nå.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg var nede på 4sound i går og prøvde HT-Distx'en og fullbore metal'en, og lyd messig var det ingen tvil om hvilken som var best :o HT-distx'en voldtok MXR'en totalt :P

Distx'en hørtes ut som en kranked 100W stack nesten uansett hvor lavt du stilte inn volumet på den, og ISF knobben gjorde så du hadde praktisk talt en Marshall og en Peavey i samme pedalen :P eneste nedturen er at den går på rør så han som jobbet der sa det var et helvete hvis røret gikk, måtte vistt sendes inn for å byttes.... og Distx'en var også 3 ganger så stor som MXR'en, bokstavelig talt :( men iogmed at mxr'en hørtes ut som .... ja...egentlig hørtes den ikke ut i det hele tatt :lol: var fizzy innestengt lyd og jeg kunne ha fått mer brutal lyd på den lille 5W øvingsforsterkeren min jeg fikk for 600 kr på smartklubb, enda jeg kjørte begge pedalene på en (tilsynelatende) ganske respektabel rør VOX amp :P

Blackstar HT-Distx'en er en soleklar vinner, men for å summe det opp;

HT-Distx

Pro: Insane bra lyd og veldig allsidig når det kommer til metal.

Con: litt klumpete, stress med rør hvis de går istykker, og bruker 15V adapter

Fullbore Metal

Pro: Liten og går på 9V

Con: Vil ikke bli hørt offentlig med den lyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg var nede på 4sound i går og prøvde HT-Distx'en og fullbore metal'en, og lyd messig var det ingen tvil om hvilken som var best :o HT-distx'en voldtok MXR'en totalt :P

Distx'en hørtes ut som en kranked 100W stack nesten uansett hvor lavt du stilte inn volumet på den, og ISF knobben gjorde så du hadde praktisk talt en Marshall og en Peavey i samme pedalen :P eneste nedturen er at den går på rør så han som jobbet der sa det var et helvete hvis røret gikk, måtte vistt sendes inn for å byttes.... og Distx'en var også 3 ganger så stor som MXR'en, bokstavelig talt :( men iogmed at mxr'en hørtes ut som .... ja...egentlig hørtes den ikke ut i det hele tatt :lol: var fizzy innestengt lyd og jeg kunne ha fått mer brutal lyd på den lille 5W øvingsforsterkeren min jeg fikk for 600 kr på smartklubb, enda jeg kjørte begge pedalene på en (tilsynelatende) ganske respektabel rør VOX amp :P

Blackstar HT-Distx'en er en soleklar vinner, men for å summe det opp;

HT-Distx

Pro: Insane bra lyd og veldig allsidig når det kommer til metal.

Con: litt klumpete, stress med rør hvis de går istykker, og bruker 15V adapter

Fullbore Metal

Pro: Liten og går på 9V

Con: Vil ikke bli hørt offentlig med den lyden!

Hei igjen,

Er egentlig ikke noe stress med røret i HT-pedalene. Det er et 12AX7/ECC83-rør, er et ganske robust rør som ikke ryker med det første. Er heller ikke noe problem å bytte røret selv hvis det skulle ryke. Enig i at pedalen er stor og tung, 1.2kg hvis jeg ikke husker feil, og at den går på egen strømforsyning. Men det er vel det som må til for å få kickass rørlyd i pedalform. Metallpedalen i Hardwire-serien til Digitech låter heller ikke dårlig hvis du vil ha en litt mindre pedal som funker med standard strømforsyninger. Finnes jo en skau av distortionpedaler på markedet. www.proguitarshop.com har videotester av mange gode pedaler. Du er herved advart... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt sende en eller to Pro Tone pedaler om du har lyst til å teste. Betingelsene er at du tar deg god tid til å teste (de er mer allsidige en førsteinntrykket kan gi inntrykk av, og kan trenge litt tid for å finne ditt sweet spot), og at du betaler frakt på returen på den/de du ikke kjøper. De to jeg har inne som kan være aktuelle er Body Rot II og Jason Becker signatur pedalen. Ta kontakt om det høres interesant ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt sende en eller to Pro Tone pedaler om du har lyst til å teste. Betingelsene er at du tar deg god tid til å teste (de er mer allsidige en førsteinntrykket kan gi inntrykk av, og kan trenge litt tid for å finne ditt sweet spot), og at du betaler frakt på returen på den/de du ikke kjøper. De to jeg har inne som kan være aktuelle er Body Rot II og Jason Becker signatur pedalen. Ta kontakt om det høres interesant ut.

Tusen takk for tilbudet, men ellers takk ;) har bestilt HT-Distx nå :D

Men et spørsmål angående strøm til pedalene, har jo nå 2 stk 9V pedaler og snart da en 15V. Finnes det noe strømforsyning jeg kan bruke isteden for å ha en til de på 9V ved siden av det egne adapteret til 15V'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.