Web Analytics
Jump to content

Ny High-Gain pedal, hvilken anbefaler dere?

Ralph Fenix
 Share

Recommended Posts

Da er jeg kommet til det stadiet hvor jeg har fått et enormt GAS for effektpedaler :blush: Satt egentlig og surfet etter ny amp, men fant ut at man kan ha myyyye mer morro for pengene hvis man kjøper noen gode pedaler :lol:

For litt tid siden kjøpte jeg meg en TC Polytune og en Boss NS-2 bare for å ha litt basic bruks-pedaler, men nå føler jeg behovet for noen skikkelige saker kicke inn for fullt! B)

Bestemte meg nå for først å gå til innkjøp av en skikkelig distortion-pedal og så kanskje en EQ. Bruker en del reverb, men har dette på både hjemme-ampen og øvings-ampen så det haster ikke ;)

Så til saken: Når jeg har lest rundt om på nettet og kommet fram til disse 3 som er ca. i samme prisklasse:

- MXR Fullbore Metal

- Blackstar HT-Dual

- Blackstar HT-DistX

Jeg spiller mye forskjellig, men er på jakt etter en sound som Children of Bodom, Bullet for my valentine og Trivium

Jeg vil ikke prøve å kopiere noen av disse bandene, vil mye heller finne min egen sound :D men da har dere en idé om hvordan sound jeg er ute etter ;)

Er det noen som har noen erfaring med noen av disse pedalene?

Kjempe takknemlig for alle innspill :D

Edited by Ralph Fenix

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hjemme bruker jeg en Ibanez Mimx65, 65W, den har 1*12" element som er produsert av ibanez... på øving brukes det en Marshall JVM 205H, 50W, med Marshall 1936 cab.

er ikke så begeistret for den marshallen akkurat... :P

Men det virker jo somm om den HT-Dual er en kombinasjon av HT-DistX og en av de andre pedalene deres, tror dere at den er et kompromiss mellom flere av pedalene deres, eller kan den være super i den forstand at den er en HT-Distx pluss noe mer? :huh:

Edited by Ralph Fenix

hehe det kan så være, men det er ikke min amp;) vi øver på Øvingshotellet her i Oslo, og vi jobber med å skaffe øvingslokaler i kjellern til lead-gitaristen, så kommer nok til å bruke Ibanezen mest fram til jeg får kjøpt et skikkelig hode og cab ^_^ Men siden ibanezen er 65 W så holder den foreløpig :P

Pro Tone Body Rot II kan kanskje være et alternativ?

Så noen klipp av den på Youtube og den hørtes ikke så ille ut, selv om youtube voldtar all lyd da :P men søkte raskt etter den og så ikek ut som om noen solgte den i norge? Kan være jeg tar feil, så ikek så nøye etter :blush:

Men er det ingen som har prøvd en av de 3 jeg opprinelig tenkte på? :o

Så noen klipp av den på Youtube og den hørtes ikke så ille ut, selv om youtube voldtar all lyd da :P men søkte raskt etter den og så ikek ut som om noen solgte den i norge? Kan være jeg tar feil, så ikek så nøye etter :blush:

Men er det ingen som har prøvd en av de 3 jeg opprinelig tenkte på? :o

Om du kikker på "dealer" sidene til Pro Tone så ser du at de har en forhandler i Norge ;)

Hjemme bruker jeg en Ibanez Mimx65, 65W, den har 1*12" element som er produsert av ibanez... på øving brukes det en Marshall JVM 205H, 50W, med Marshall 1936 cab.

er ikke så begeistret for den marshallen akkurat... :P

Men det virker jo somm om den HT-Dual er en kombinasjon av HT-DistX og en av de andre pedalene deres, tror dere at den er et kompromiss mellom flere av pedalene deres, eller kan den være super i den forstand at den er en HT-Distx pluss noe mer? :huh:

Bare sånn btw, men så bruker Matt fra Trivium en Marshall JVM, med en overdrive foran, så hvis du leter etter Trivium style sound så kan ikke Marshallen være altfor stor missmatch :P

Bare sånn btw, men så bruker Matt fra Trivium en Marshall JVM, med en overdrive foran, så hvis du leter etter Trivium style sound så kan ikke Marshallen være altfor stor missmatch :P

Glemte å nevne at det var hans tidligere sound fra den tiden han brukte Peavey ;)