Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny High-Gain pedal, hvilken anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aha, da så,

Kanskje ikke så rart ettersom 6505 eier JVM ganske greit når det gjelder High Gain sound(sorry måtte bare) :P

hehe :P På ibanez ampen min så har man en knob som man kan velge mellom 11 forskjellige typer amp på, dette er jo en digital modeling amp, og den jeg omtrent har flyttet inn på er den som er klonen til 6505 :D

Det jeg er mest keen på er en 6505+ med et deilig cab, meeeen det blir nok litt overkill når mesteparten av spillingen jeg holder på med foregår hjemme på rommet :P Tenkte det var billigere og mer hustand- /nabovennlig å kjøpe en pedal isteden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P På ibanez ampen min så har man en knob som man kan velge mellom 11 forskjellige typer amp på, dette er jo en digital modeling amp, og den jeg omtrent har flyttet inn på er den som er klonen til 6505 :D

Det jeg er mest keen på er en 6505+ med et deilig cab, meeeen det blir nok litt overkill når mesteparten av spillingen jeg holder på med foregår hjemme på rommet :P Tenkte det var billigere og mer hustand- /nabovennlig å kjøpe en pedal isteden :lol:

Kanskje du skal vurdere Peavey 6505+ 112 Comboen? Den skal visst bli tilgjenglig i Norge snart :)

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=119&subgid=119&wwwalias=nmd&pid=6935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal vurdere Peavey 6505+ 112 Comboen? Den skal visst bli tilgjenglig i Norge snart :)

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=119&subgid=119&wwwalias=nmd&pid=6935

ooh fancy :D synes prisen var litt brutal for en combo men... :huh: er jo super for alle som er keen på litt skikkelig 6505 trøkk uten å måtte evakuere nabolaget først :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det virker jo somm om den HT-Dual er en kombinasjon av HT-DistX og en av de andre pedalene deres, tror dere at den er et kompromiss mellom flere av pedalene deres, eller kan den være super i den forstand at den er en HT-Distx pluss noe mer? :huh:

Heisann,

HT-DUAL er ikke noe kompromiss av de andre pedalene i serien. To kanaler med opsjon på kanal 1 mellom clean og crunch, gir deg så si tre kanaler å velge mellom. Lydmessig kan du da bevege deg fra clean boost til skikkelig hot lead. Kanal 1 i crunch minner nok litt om HT-DIST, men er ikke 100% lik i voicingen. Kanal 2 burde gi deg mer enn nok gain. Pluss at ISF featuren gjør disse pedalene brukbare på de fleste amper.

Har testet alle pedalene i serien, og er ganske fornøyd med lyden de gir med unntak av HT-DRIVE som etter min smak leverer for mye gain for en overdrive å være. Men uansett syns jeg DIST, DISTX og DUAL er utmerkede pedaler og det burde ikke være noe problem for deg å skru deg frem til lyden du er ute etter. Kanskje ikke så lett å kombinere disse pedalene med forsterkermodelleringen på Ibanez-ampen din, men den går vel an å bypasse.

Håper det løser opp litt... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

HT-DUAL er ikke noe kompromiss av de andre pedalene i serien. To kanaler med opsjon på kanal 1 mellom clean og crunch, gir deg så si tre kanaler å velge mellom. Lydmessig kan du da bevege deg fra clean boost til skikkelig hot lead. Kanal 1 i crunch minner nok litt om HT-DIST, men er ikke 100% lik i voicingen. Kanal 2 burde gi deg mer enn nok gain. Pluss at ISF featuren gjør disse pedalene brukbare på de fleste amper.

Har testet alle pedalene i serien, og er ganske fornøyd med lyden de gir med unntak av HT-DRIVE som etter min smak leverer for mye gain for en overdrive å være. Men uansett syns jeg DIST, DISTX og DUAL er utmerkede pedaler og det burde ikke være noe problem for deg å skru deg frem til lyden du er ute etter. Kanskje ikke så lett å kombinere disse pedalene med forsterkermodelleringen på Ibanez-ampen din, men den går vel an å bypasse.

Håper det løser opp litt... ;)

M

supert reply, takk skal du ha :)

nå har jeg da ihvertfall bestemt meg for endten HT-Dual eller HT-Distx. Får dra ned på 4Sound å prøve de ut :D

Virker som om jeg ikke har noen bypass funksjon på ampen, men har en clean setting som er bygd på Fender Twin Reverb så håper den funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanskelig å finne en pedal som gjør CoB eller Trivium, da disse banda plugger rett inn i sine respektive Marshall amper.

Roope å Laiho bruker Jcm 800 KK mens Trivium kjører DSL ?

Er ikke 100% sikker på det men. Kanskje en Marshall pedal ala Jackhammer kan fungere? Den simulerer jo nettopp de ampene som blir brukt.

Selv får jeg en lyd prikk lik begge, men da uten pedaler. Bruker Vht 2/50/2 som CoB brukte før 800`n, og en Piranha som mange mener er Marshall på sterioder.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.