Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Å få med seg gitar på fly.


Dave_Murray

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på prisene på en gitarbutikk som kommer til å være nærme hotellet idag. Jeg syns prisene generelt er gode.

Det er ikke umulig at jeg kjøper gitar der borte.

Spørsmålet er heller om det lønner seg i forhold til å ha med seg gitar fra utlandet prismessig. Vi skal fly med Norvegia da jeg tenker det har relevans. Noen som vet hva det koster og ha med gitar på flyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian har gått ut i media i det siste og fortalt at de kommer til å stramme inn praksisen med håndbagasje, da folk har med så mye at det ikke blir plass i bagasjehyllene.

Holder jeg med dem i. Er lei av at jeg ikke får plass til den lille sekken min på hylla fordi en eller annen handlegal kjerring skal ha med seg mer håndbagasje enn det jeg har i kofferten jeg sjekker inn.

Du forteller fyldig og fint om gitaren. :P Derfor må vi som vanlig gjette. Hvis det er en gitar med bolton, og en elgitar, kan du jo få butikken til å skru den i to og hive den i kofferten. Løser slike problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg vet, er det bare, eh (tippe) Taylor som har det, så nei, det er ikke vanlig. Sjekk på nettsidene til flyselskapet, så finner du alle detaljer rundt spesialbagasje.

Man kan vel ev. også ringe og høre hvordan det stiller seg med gitarer.

Gitaren må leveres inn som det. Skulle jeg ha sendt en gitar slik, hadde jeg sendt den i en bag, pakket inn i en sånn stor eske man får gitarer i fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de aller fleste butikker vil nok velge å ha noen slike esker stående. Hvordan det er med din butikk, vet jeg ikke, men etter det jeg har erfart er det helt vanlig, så sant du ikke er så uheldig å komme rett etter en "storopprydding".

Nå aner jeg ikke hvor du er, eller hvor mange dager det er til du skal reise hjem, men hvis det er et par dager, så er det jo bare å tasse bort på butikken og prate med dem. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10 000 tråder der ute om ha med gitar på fly.

Jeg måtte betale 250 ekstra for å sende gitaren som baggasje med Norwegian.

Med SAS var det ingenting ekstra.

Skal faktisk kjøpe gitar i london om en uke og ta den med tilbake med norwegian og har tenkt på det samme. Ifølge nettsidene er hardcasen til Fender Telecaster altforstor til å ha som håndbaggasje, men ang prisen som spesialbaggasje. Koster det 200kr hvis gitaren er din eneste "check-in" baggasje? Eller er det slik at hvis jeg skal ha med en bag (check-in) en sekk (håndbaggasje) + en gitar som spesialbaggasje at det blir dyrere enn 200kr? Litt dårlig formulert men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.