Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høyttalerkabel


Hallstein

Anbefalte innlegg

Akkurat nå har jeg en

Hotline HLS-3 SPEAKER CABLE 3m... Men siden jeg har gått til anskaffelse av Hotplate, må jeg ha en til...

Jeg har ingen gitarsjappe i nærheten, så da blir det internett.

Googler jeg "Speaker Cable" så finner jeg bare ting jeg ikke skal ha. XLR-kabler og slikt.

Riff har Hotline kabler til 100kr, men det blir absolutt ikke aktuelt når de skal ha 150kr i frakt!

Finnes det noen Stikker.no-liknende sider som selger høyttalerkabler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har en høytalerkabel som jeg ikke bruker til overs. Jeg har gått over til skikkelige feite kabler (ja, de nye mine er fra Planet Waves, og ja det finnes andre god alternativer) for å slippe støy. Ikke bra sak, men går i riktig kategori og du får den for 50kr pluss frakt (11kr?).

Forøvrig er det litt rar bruk av fagterm her?

2x12=2x12

4x12=halfstack

2x4x12=full stack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller beste høyttalerkabelen jeg noensinne har hatt, er en hjemmelaget sak med gummikabel, 2,5 kvadrat diameter, beregnet på sterkstrøm. Pluggene er to digre messingplugger av ukjent opprinnelse. Boret opp i bakenden for å kunne ta i mot den tjukke kabelen. Den er snart trettifem år gammel, og like fin. Skal man lage seg en solid kabel, er rund lampettledning, 2,5 kvadrat med skikkelige plugger en vinner. Koster ikke stort, og er superholdbart. De blir stivere med årene, i motsetning til gummikabel, og man må leve med at de stort sett er hvite, men det blir kjempesolid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker originale Marshall høyttalerkabler, og har sikkert en gitarlyd som stinker! :D

Originale Marshall kabler er noe billig dritt, som gjør at Marshall sparer noen kroner pr. salg.

Tror kanskje ikke det er lyden som får lide, men jeg hadde aldri tatt sjansen

på en lukka dårlig rett plugg som høytalerkabel.

Den dagen du får et brudd som du ikke ser i den pluggen, og utgangstrafoen går,

skulle du ønske at du hadde brukt 150kr på en solid kabel med vinkla plugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm- bare så det er sagt- i mitt hode- så lenge kabelen har skikkelig kvadrat, og loddinger er i vater, så spiller ikke navnet noen rolle i det hele tatt. Leder det vekselstrøm, så leder det vekselstrøm. Jo kortere kabelen er, jo mindre rolle spiller det.

Men er enig i at "merkegoodies", type "casecandy" er litt sukkerspinn. Det er sjelden det oser av kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm- bare så det er sagt- i mitt hode- så lenge kabelen har skikkelig kvadrat, og loddinger er i vater, så spiller ikke navnet noen rolle i det hele tatt. Leder det vekselstrøm, så leder det vekselstrøm. Jo kortere kabelen er, jo mindre rolle spiller det.

Men er enig i at "merkegoodies", type "casecandy" er litt sukkerspinn. Det er sjelden det oser av kvalitet.

Slike billig-kabler med støpte plugger, ryker veldig fort som gitarkabler,

og jeg har dessverre ikke noe tro på at de er mer holdbare som høytalerkabler.

Høytalerkabler med rette jacker, har en også tendens til å komme borti ting, og få litt juling.

Jeg tar ikke sjansen på å bruke slike høytalerkabler.

Ikke at jeg bruker mye penger på det heller. En OK kabel, og noen solide vinkelplugger holder for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.