Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

A new Dawg is born


Anbefalte innlegg

Edit: Jeg har laget ny filmsnutt. Fortsatt meg på gitar, men ikke så mye småprat om deler og sånt...

EDIT NR2: Herregud jeg babler i vei som en...og kommer aldri til poenget. Nå har jeg laget en ny kortere vid som jeg håper er litt bedre.

Ok, nå ble jeg endelig ferdig. Jeg tok likesågodt opp litt av meg som demo'er denne. OBS, jeg er ingen gitarist, så ikke bry dere om hvordan jeg spiller, poenget er å demo lyden.

Jeg brukte et gammelt og ganske dårlig digitalkamera, og mikken på denne må ha innebygd kompressor, fordi når jeg spiller høyt, så er opptaket omtrent like lavt som når jeg snakker med vanlig stemme.

Fintuning må forsatt til, fordi den gir bare 15watt, og preampen har litt for lav spenning. Jeg hadde regnet med 400volt ut av likerettern, men det er bare 360volt. Så når den er ferdigjustert håper jeg å få lagt ut bedre klipp (med andre enn meg på gitar).

Ny, kortere vid:

http://www.youtube.com/watch?v=eRBQgNO6g5g

Husk at jeg ikke kan spille da, og den gitaren er nok ikke helt stemt.

Endret av semperfi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

morsom video! kameraet spiste opp en del av "attacken", men det låt fett likevel ^_^

innmaten ser bra ut! hva er den ensomme halvlederen som ligger ved stjernejorden? bruker du ikke gummiforinger når ledninger skal gjennom aluminiumen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven jeg bør ta opp den gitarboken igjen! Men hadde jeg brukt tid på å øve hadde jeg jo ikke hatt tid til å bygge. Gitaristen jeg vil ha er på fjellet med bikkjene sine, han er sånn villmann type, og er ikke tilbake før om minst en uke!

Alu'en er gradert slik at det ikke er noe spisse kanter, og jeg har sjekket at ledningene ligger ok. På høyspent ledningene har jeg en strømpe rundt ledningene, så de er safe.

Den 'halvledern' er nok katodemotstanden, en Caddock tykkfilm i TO220 pakke. Jordpunktet er på den midterste svarte kondensatoren, ganske midt i hele forsterkeren.

Flere innmat bilder:

post-2521-126823898563_thumb.jpg

post-2521-126823901234_thumb.jpg

Og slik ble den utvendig:

post-2521-12682390473_thumb.jpg

For å spare rørene for påslags strømmen gjennom gløderne, har jeg satt inn en varistor motstand på 30ohm i serie. Reléet på bilde er koblet slik og kortslutter varistoren etter ca 20sekunder:

post-2521-126823916591_thumb.jpg

Ellers følger jeg siste trend og har ingen standby bryter.

Så da er det bare å vente til jeg har fått et skikkelig lydklipp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.