Web Analytics
Jump to content

hodetelefoner+amp+gitar = ?

Kallis
 Share

Recommended Posts

Hei,

prøver å skaffe meg viten om hvordan en elgitar vanligvis kobles til hodetelefoner.

Har en marshall haze 40 uttak for hodetelefoner? Hvis ja; er dette standard for "alle" amps nå for tiden?

Kalles uttaket for hodetelefoner noe spesielt på "gitarspråket"?

På forhånd takk! :)

Noen forsterkere har en kobling hvor du kan plugge til hodetelefoner. Men man kan gå via en multieffektpedal også(det kan min ihvertfall, vet ikke om alle er sånn). Også finner det noen små dingser som er lagd for at du bare kan plugge gitaren inn i den og hodetelefonene i den, så kan du øve med en gang, husker ikke hva det heter=P

Hei,

prøver å skaffe meg viten om hvordan en elgitar vanligvis kobles til hodetelefoner.

Har en marshall haze 40 uttak for hodetelefoner? Hvis ja; er dette standard for "alle" amps nå for tiden?

Kalles uttaket for hodetelefoner noe spesielt på "gitarspråket"?

På forhånd takk! :)

Min erfaring er at det er jævlig slitsomt å høre bare gitar i hodetelefoner. Jeg har en loadbox med hodetelefonutgang men bruker den aldri til annet en å sjekke om det er lyd i ting for det låter helt jævlig.

Min erfaring er at det er jævlig slitsomt å høre bare gitar i hodetelefoner. Jeg har en loadbox med hodetelefonutgang men bruker den aldri til annet en å sjekke om det er lyd i ting for det låter helt jævlig.

Jeg har en litt annen oppfattning. Gjennom multieffekten min (Gt-8) låter det så fett med hodetelefoner at jeg prøver å begrense bruken av det mest mulig, da alt annet blir nedtur. (Bortsett fra de få gangene man virkelig kan spille så høyt på 100 watteren at den låter som den skal)

Edited by Tambarskjelve

Jeg har en litt annen opfattning. Gjennom mulieffekten min (Gt-8) låter det så fett med hodetelefoner at jeg prøver å begrense bruken av det mest mulig, da alt annet blir nedtur. (Bortsett fra de få gangene man virkelig kan spille så høyt på 100 watteren at den låter som den skal)

Jeg mener kun høretelefonutganger på rørforsterker hvor du får råsignalet rett ut, det er ikke spes å høre på. Multieffekter er noe annet og da er jeg enig med du det låter helt ok. Kan jo sikkert finne en eller annen liten boks på Finn til en rimlig penge hvis man bare skal ha lyd i klokker.

Takk for svar,

er det noen der ute som sitter med en haze 40combo og vet om denne har utgang til hodetelefoner?

mvh. kallis =)

Tviler på at den har det, men er ikke helt sikkert.

For å få nogenlunde gitarlyd i headset, er det vel nesten et must at ampen/multieffekten har kabinettsimulering. Som nevnt på de ampene der headphones uttaket er tappet rett fra pre-ampen, er resultatet sjelden bra. Men man får jo lyd...

Det praktiske med Pocket Pod er at du ikke trenger å kjøre den gjennom noen forsterker, du trenger bare den bittelille boksen og en jack og gitaren din. Tror at du må kjøre de andre podene gjennom en forsterker eller lignende for å få lyd, eller er jeg på jordet?