Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vrengpedal til Fender Stratocaster og Peavy Valveking


Erling

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De Pro Co Rat pedalene jeg finner er Pro Co Rat 2, fungere de like bra. Men liker ikke helt at de er omtalt som distortion da jeg er ute etter overdrive/fuzz.

Det er en distortion pedal, men ifølge gilmour siten kan du skru deg frem til fuzz og muff lyd. Jeg har aldri prøvd å få en Rat til å høres ut som Gilmour så jeg kan ikke si noe mer enn det som står i artiklen.

Sunface fuzzen låter akkurat som tidlig PF. BM låter som en BM og er en sånn en lyds pedal, men den gjør en ting veldig bra. Men det er stor forskjell på de forskjellige versjonene av BMene også. Har en gammel 70 talls som låter bra. Har en grønn russer som låter ok og en annen ny en som også låter greit, men den gamle er fetere. Ahhhh pedalhelvete. Kjøp en Cornish SS3 og vær ferdig med det. Neida kjøp klonen til Aph og mod den i huet og ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en GFS Bluesdrive Classic som kanskje kan være noe for deg? Den har kun vært ut av eska en gang for testkjøring, og den låt bra, men jeg har mange pedaler, og jeg er ikke sikker på at denne kommer helt til sin rett her hos meg. Kunne egentlig testa den litt mer nøye, men tenkte på den da jeg så denne annonsen. Gi meg et vink hvis du er interessert. Du skal få den billig, da den ikke koster mye ny heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en GFS Bluesdrive Classic som kanskje kan være noe for deg? Den har kun vært ut av eska en gang for testkjøring, og den låt bra, men jeg har mange pedaler, og jeg er ikke sikker på at denne kommer helt til sin rett her hos meg. Kunne egentlig testa den litt mer nøye, men tenkte på den da jeg så denne annonsen. Gi meg et vink hvis du er interessert. Du skal få den billig, da den ikke koster mye ny heller.

Nei men jeg kjøpte en Dunlop MXR GT-OD av Morten her :) Men takk for svar og tilbud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en DIY-fuzzpedal jeg aldri bruker. Det er en klone av BigMuff, men mellomtonen er løftet for en flatere frekvensrespons. Låter meget tøft! Kan jo alltids selge deg den... :)

Du er ikke interessert i å greie litt ut om den vel? I tilfelle du skulle ha lyst å selge den skambillig til meg altså ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Gilmour-sounden ligger i en clean amp, en rett innstilt reverb eller delay og litt kompressor + en vrengpedal.

En vrengpedal jeg tror kunne passet bra er Fulltone OCD.

Ironien er at jeg hadde en Fulltone OCD som jeg elsket og fikk kjøpt billig men solgte den for å finansiere PODxt dum som jeg er :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du er ikke interessert i å greie litt ut om den vel? I tilfelle du skulle ha lyst å selge den skambillig til meg altså ^_^

Det er ikke så veldig mye mer å si enn at det er en BigMuff med mer mellomtone enn det som er vanlig :rolleyes: Altså en ganske flat EQ-kurve sammenlignet med den lett scoopede mellomtonen i en vanlig BM... :)

Den har forøvrig blå LED, noe som er superviktig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://home.comcast.net/~jroscoe/pulse.html

Hvilke effekter Gilmour brukte, sang etter sang på pulse dvd/cdn

Typisk for Coming back to life er en Chandler tubedriver, men de skal være vanskelige å få taki og de er dyre...

Kan vel få en tilnermet Gilmour Lyd med Tubescreamere, en compressor + delay ;)

Men husk det viktigste av alt: lyden ligger mest i fingrene ikke i pedalene;)

Endret av Johannes Nupen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.