Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spilletørke ! HJELP


Hallstein

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg begynner å bli lei av å spille de samme sangene på gang å på gang, og trenger litt tips, innen den genren jeg spiller... Jeg klarer disse sangene ganske bra inkl. solo:

Enter sandman - Metallica

The Trooper - Iron Maiden (spiller Første soloen)

Powerslave - Iron Maiden (spiller Dave Murray's Soloer ganske bra)

Seek And Destroy - Metallica

Hex Omega - Opeth (klarer ikke soloen)

2 Minutes to Midnight - Iron Maiden (Klarer ikke soloen)

Shook me all night long - AC/DC

Back In Black - AC/DC

Highway to Hell - AC/DC

Shoot to Thrill - AC/DC

Hells Bells - AC/DC

+++ noen fler sanger på ca. samme nivå

Og sanger jeg klarer helt ok:

Starting over - Killswitch Engage

My Curse - Killswitch Engage

Alias - In Flames

Come Clarity - In Flames

Kunne tenkt meg tips til sanger jeg kan lære meg som har en solo som er overkommelig på mitt nivå, Men samtidig, så liker jeg en liten utfordring...

Er vel åpen på alle forslag fra in flames, Ozzy osborne, Guns and roses... Tja, alt som har med rock og metal og gjøre egentlig !

Mange sanger jeg prøver på, blir jeg sittende fast HELT i solo delene, noe som irriterer meg...

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ErlendB. Prøv å lag noe eget. Kan være veldig inspirerende!

Will do ! Skal prøve iallefall :P

Band finnes det forferdelig lite av, her jeg bor... (Levanger, Nord-Trøndelag)

Tro det eller ei, men jeg har VELDIG lite musikalske kompiser. Jeg begynte med gitar for drøyt 2 år siden, for å ha noe å gjøre når jeg sluttet med World of Warcraft, men jeg fant fort ut at gitar kunne være nesten mer avhengighetsskapende enn rollespill :D (Jævla kompisene mine spiller WoW enda :( )

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will do ! Skal prøve iallefall :P

Band finnes det forferdelig lite av, her jeg bor... (Levanger, Nord-Trøndelag)

Tro det eller ei, men jeg har VELDIG lite musikalske kompiser. Jeg begynte med gitar for drøyt 2 år siden, for å ha noe å gjøre når jeg sluttet med World of Warcraft, men jeg fant fort ut at gitar kunne være nesten mer avhengighetsskapende enn rollespill :D (Jævla kompisene mine spiller WoW enda :( )

Nååå, Levanger har vel et rimelig levende musikkmiljø så vidt jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååå, Levanger har vel et rimelig levende musikkmiljø så vidt jeg vet...

Hvis du skal spille Countrymusikk, så ja. Jeg vet om en masse folk som jammer i countryband, men det er ikke akkurat det jeg leter etter...

Og ja, det var rimelig levende, for 2-3 år siden, men alle de som spilte metal/rock e.l. på den tiden har flyttet til trondheim eller begynt på skole overalt, så det som er igjen, er 2 fjortissband som covrer listepop og donkeyboy, og en gjeng med halvveis dopmisbrukere som spiller stoner -.-

Edit : Det er iallefall de bandene jeg vet om, om det er flere rockeband igjen på levanger, så må de isåfall ha gjemt seg ett sted jeg ikke finner dem iallefall.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal spille Countrymusikk, så ja. Jeg vet om en masse folk som jammer i countryband, men det er ikke akkurat det jeg leter etter...

Og ja, det var rimelig levende, for 2-3 år siden, men alle de som spilte metal/rock e.l. på den tiden har flyttet til trondheim eller begynt på skole overalt, så det som er igjen, er 2 fjortissband som covrer listepop og donkeyboy, og en gjeng med halvveis dopmisbrukere som spiller stoner -.-

Edit : Det er iallefall de bandene jeg vet om, om det er flere rockeband igjen på levanger, så må de isåfall ha gjemt seg ett sted jeg ikke finner dem iallefall.

Jeg hadde lett hevet meg på stoner bandet :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.