Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tip om elektriske trommer?


GitarMarius

Anbefalte innlegg

Hei :)

Søkt sommerjobb oss tusenfryd i sommer så da blir det nok godt over 20.000 kroner denne sommeren :) Derfor vil jeg prøve å lage mitt eget hjemmestudio, har Cubase 4 LE og Zoom G2.1u til inspilling av gitar, så jeg trenger et rått trommesett :) helst noe til over 6.000 (Må jo ha litt kvalitet).

Noen tips? jeg kan egentlig ikke spille trommer, men jeg føler at jeg er god nok til å spille på egene sanger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Trommisen i bandet kjøpte seg nettopp Roland TD-4K. Jeg har spilt litt trommer på akustisk sett tidligere, og var i utgangspunktet litt skeptisk, men dette duger virkelig. Skarptromme med trommskinn og mulighet for rimshot. Og så er det jo litt kult at man bare kan endre lyd ved å trykke på noen knapper :) Du får det for ca 8500 nytt.

Jeg ville sjekket om leverandørene i forhandlerhjørnet her kan gi deg et godt tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt svar på spørsmålet, men MIDI-trommer som EZ Drummer eller Addictive Drums kan kanskje være et alternativ? Da trenger man ikke å bekymre seg over at man ikke er helt i time i hvert fall, og en god del billigere. Mine låter som ligger på Reverbnation og Myspace (linker i signaturen) er programmert med de nevnte programmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trykker ikke på knapper. (I hvert fall ikke jeg, untatt museknappen) Og dynamikk er ikke noe problem da ferdiginnspilte grooves o.l er spilt av en trommis. (En dyktig en...) Dessuten kan man justere velocity på hvert enkelt slag på hver enkelt tromme og cymbal.

Det er morsommere å spille selv, ja, men blir det bedre? Ja, hvis du er en veldig dyktig trommis med en god del studio-erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt inn Roland TD 4 KX. De er gode å spille på og låter veldig bra. Selv om det har blitt mange hundere timer med trommer for min del, er jeg først og fremst en gitarist, og vil ikke spille inn med disse trommene selv. I de skissene jeg har jobbet med (noen ligger på min myspace-side) har jeg benyttet meg av trommeloops som er spilt inn av trommiser som kan sine saker. Dersom jeg skal ta opp med Roland trommene, vil jeg få en trommis til å spille.

Roland trommene har imidlertid midi, og det betyr jo at de kan brukes som padder for å trigge andre trommeprogrammer nevnt tidligere i denne tråden. Dette vil gi mange muligheter, og gir den som behersker trommer bedre muligheter til å "spille" enn om vedkommende må bruke mus og tastatur. Vet ikke om dette egentlig er et råd, men... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.