Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling til pedal.


Anbefalte innlegg

Hei :)

Stemoren min er i Filipine nå også var ho i en instrumentbutikk der de solgte ganske billige gitarpedaler.

Ho sa ho skulle kjøpe en til meg, men så vet jeg ikke helt hvilken jeg skal be ho kjøpe. Jeg spiller punk/rock

med bandet, men da bruker jeg en Boss OS-2(overdrive/distorsion) så jeg trenger ikke noen flere effekter til

den sjangeren :lol: . Er veldig interessert i "shredding" så er nok en pedal som er kul å bruke til det jeg er

ute etter ;). Liker sounden til Buckethead (hører tonene godt selvom han bruker mye effekter). Noen som har noen gode forslag på en kul/morsom pedal?

BTW, den Boss-pedalen er den eneste pedalen jeg har, så kanskje en volumpedal eller en slags limiter hadde vært

smart å kjøpe? En wah-pedal kan man jo også ha det mye gøy med :)

Mvh Markus.

Endret av outch-gitarist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wah eller delay er vel de mest basic pedalene i tillegg til overdrive. Om du har spesielt lyst på phaser, tremolo, chorus eller lignende, så kan jo det være gøy, men det er jo absolutt ikke for alle.

Edit: Dette er jo subjektivt så det holder, men jeg mener at det er større sjanse for å bruke delay enn f. eks phaser.

Endret av Mr. Grieves
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et triks som er greit er å kjøpe seg en billig multieffekt og eksperimentere litt med den en stund og så til slutt kjøpe de enkelte effektene du finner ut at du trenger. De har vel sikkert det på filipinene også..?

Personlig gjorde jeg det i omvendt rekkefølge. Morsomt det også, men mye venting og sparing og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et triks som er greit er å kjøpe seg en billig multieffekt og eksperimentere litt med den en stund og så til slutt kjøpe de enkelte effektene du finner ut at du trenger. De har vel sikkert det på filipinene også..?

Personlig gjorde jeg det i omvendt rekkefølge. Morsomt det også, men mye venting og sparing og slikt.

¨

Jeg ville nok gått for en Delay eller en god multieffekt som Boss GT og Vox LE.

Me de kan være litt dyre. En Delay får man jo alltids bruk for.

Vet ikke hvor lenge du har spilt gitar, jeg. Viss du er litt ny i gitarverden, så vil Wah-wah bare ødelegge spillestilen din, da mange misnruker dem mye. Ellers er det en grei pedal å ha på brettet viss det brukes med litt vett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.