Web Analytics
Jump to content

Ibanez-pedaler, 30 år gamle


Carpal67
 Share

Recommended Posts

Hei godtfolk.

Jeg har noen gamle Ibanez-pedaler jeg vurderer å selge, og jeg lurer litt på hvordan interessen er for slike i disse dager.....hva kan de være verdt sånn ca?

Det ser ut som noen av disse koster skjorta og litt til enkeltvis, men jeg har aldri sett en samling som dette til salgs noen plass. Er det smartest å selge dem hver for seg kanskje?

Hvor er den eventuellt beste plassen for å avertere bort noe slikt?

CE-505 Stereo Chorus

Fl-301 Flanger

CP-835 Compressor

OD-855 Overdrive II

GE-601 Equalizer

AD-80 Analog Delay

PT-909 Phase Tone

Link to comment
Share on other sites

Hei godtfolk.

Jeg har noen gamle Ibanez-pedaler jeg vurderer å selge, og jeg lurer litt på hvordan interessen er for slike i disse dager.....hva kan de være verdt sånn ca?

Det ser ut som noen av disse koster skjorta og litt til enkeltvis, men jeg har aldri sett en samling som dette til salgs noen plass. Er det smartest å selge dem hver for seg kanskje?

Hvor er den eventuellt beste plassen for å avertere bort noe slikt?

CE-505 Stereo Chorus

Fl-301 Flanger

CP-835 Compressor

OD-855 Overdrive II

GE-601 Equalizer

AD-80 Analog Delay

PT-909 Phase Tone

Finnes sikkert noen eksemplarer av disse på ebay. Kan jo være en grei pekepinn på hva du kan forvente av pris.

M

Link to comment
Share on other sites

Godt poeng fra GunnarpåMo - en slik samling bør ikke splittes opp! I tillegg er det jo enklere å forholde seg til én kjøper i stedet for flere.

Aktuelle kjøpere vil være folk som er interesserte i å ta vare på de gamle pedalene og ikke "ødelegge" dem med å sette inn nye komponenter o.l. Tror nok at den følelsesmessige verdien er større for en samler enn det den økonomiske og praktiske verdien vil være for en bruker. De som er ute etter en standard overdrive-pedal vil uansett ikke kjøpe en 30 år gammel pedal som kanskje er så slitt at den kan begynne å fuske når som helst (det kan jo være litt sjarm med slike historier i etterkant, men det er ikke mye moro når lyden plutselig er borte midt i en konsert...). Jeg er ikke så hekta på vintage selv, men hvis jeg hadde vært det ville jeg kanskje ikke turt å ta med utstyret ut av huset ^_^

Link to comment
Share on other sites

Med mindre det er veldig viktig for trådstarter at den som kjøper er en samler med genuin interesse for å ta vare på disse i sin orginale stand, så er jeg ikke så sikker på om det lønner seg å selge samlet.

Selger en samlet, så må en nesten vente til den rette som ønsker å betale så mye for en gjeng pedaler som han kanskje ikke vil bruke samlet en gang.

Da må annonsen nå ut til ett svært publikum i allefall.

Når det gjelder verdien av disse så tror jeg de kan være betydelige... dvs. jeg har sett noen av de til salgs for 3000,- / stk, men siden jeg ikke prøvde å kjøpe de så vet jeg jo ikke om selger fikk solgt de for den prisen eller om de var seriøst overpriset.

Men jeg ville kanskje tatt meg bryet med å melde meg inn i vintagegitar.no sitt forum og spurt der.

De har litt større interesse for det som er vintage(doh) og boutique.

Jeg er forsåvidt det selv også, men jeg er ikke av typen som betaler ekstra på grunn av at ting er gammelt når det finnes gode nye alternativ... så jeg har egentlig ikke peiling på verdien...

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svarene, det gikk raskt...

Jeg har mest lyst til, som forslagene her sier, å selge dem samlet, men jeg er, som andre også påpeker, usikker på om noen vil bla opp så mye penger for noen av pedalene som kanskje aldri blir brukt.

For meg så blir det litt for dumt, og egentlig uaktuelt å selge dem rimeligere enn det reissue-utgaver og tilsvarende nye pedaler koster idag. Kanskje jeg bør høre på ordene til en kompis...."ER DU SPRØ? ALDRI SELG DEM".

Jeg koblet dem opp mellom en Les Paul og en Marshall JTM30 igår....fyttigrisen så bra de låter, hele gjengen. Chorus'en er virkelig noe for seg selv, compressoren likeså. Overdriven(Ts-808 som går til 11) har jeg brukt jevnt å trutt siden jeg kjøpte den på åttitallet....min egen lille Holy Grale(har 2stk). Flanger og phaser er egentlig ikke min greie, men er morsomme å "onanere" med sammen med litt vreng. Jeg testet tre Boss-pedaler...CE-2, CS-2 og RV-3 samtidig, og ingen av disse kommer i nærheten av sine respektive "konkurenter" fra Ibanez. PodXt'en får nok fungere som lydkort only for en stund fremover....jeg hadde rett&slett glemt ut hvor bra analogt+rør høres ut.

Kona mener pedalene likner på noe fra Teletubbies-verden, og jeg må nesten si meg enig....snålt design på den tiden.

Jeg la faktisk ikke merke til at det fantes kjøp&salg på dette forum'et, så jeg må nok mekke et "salgsprospekt" med noen bilder å legge det ut både her og der.

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok til at jeg beholder hele ruklet....affeksjonsverdien har øket endel de siste dagene ^_^

Anngående den populære Tube Screameren.....jeg kan ikke forstå hvorfor den rimeligste, og antagelig den mest solgte pedalen av dem alle skal ha den største samlerverdien idag. Helt idiotiske priser på disse nå. Jeg byttet/solgte en av disse på åttitallet pga. jeg synes Od-855'en låt så mye bedre....808'en var alt for tam for meg på den tiden. Et skikkelig sjakktrekk kan man si :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd noen av pedalene i den serien og ble virkelig imponert, spesielt av OD-855. Skulle gjerne hatt både den og chorusen...

Enig, det er faktisk de to pedalene jeg har hatt lengst av alle...kjøpte dem nye i butikken for snart 30år siden :blink:

Skaffet meg etpar i reserve for en stund siden og spesielt Od'ene låter litt forskjellig. Den ene har Jrc4558d og den andre bruker Rc4558p OP-amp.

Link to comment
Share on other sites

Enig, det er faktisk de to pedalene jeg har hatt lengst av alle...kjøpte dem nye i butikken for snart 30år siden :blink:

Skaffet meg etpar i reserve for en stund siden og spesielt Od'ene låter litt forskjellig. Den ene har Jrc4558d og den andre bruker Rc4558p OP-amp.

I den forbindelse så kan det kanskje sømme seg å vise følgende:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Jeg studerer nå på lyd og musikkproduksjons-linjen i Oslo. Jeg har en del ting å si om linjen, men hovedsakelig er det det at: - Nivået på de andre elevene suger, som er veldig dumt når ALT man får er gruppeoppgaver. (altså ingen en til en undervisning.) Dette har jo selvsagt å gjøre med at det ikke er noen krav for å kunne gå der (Noe jeg syns de burde endret på). Du ender mest sansynelig opp med å gå klasse med mange kriminelle som stjeler utstyr og så stikker av når skolepengene skal betales en måned etter at du starter - anbefaler IKKE å gå der om du gikk musikklinjen, da lærer man ikke noe nytt (unntatt tekniske greier). Det er ille fordi man kan ende opp med å vite mer teori enn lærerne der. Igjen også, ikke verdens beste lærere. Når du først har en god lærer, så trår de til permisjon fordi dems egt. jobb ble viktigere og de ditcher på Noroff i et halvt år. - Det er DYRT! Å ta en bachelor der krever at du ender opp med 400k i lån. Dette er ikke i beregning med de 120k EXTRA  hvert år for å ha et sted å bo og penger til å leve. Jeg tenker nå bare å ta ett, men ender fortsatt opp med 120k i lån, pluss 120k i å ha bodd ett sted. - Lokalene er fine og lyd-utstyret du får leid er ganske nice, så det er nå det. Hvis du er flink til å bruke studiene selv og lærer deg selv mye på tiden, som ikke har undervisning, så kan man få noe ut av det. Men igjen- nå tror jeg egt. ikke Noroff er så veldig imponerende å ha på CV-en sin, grunnet det ugudelige ryktet skolen har. Jeg så mye reklame om at skolen garanterer jobb før ferdig skolegang, men ingen av disse kan gjelde lyd og musikkproduksjon. Det kan bare ikke være. - Man kan utnytte lokalene og ta betalt for å spille inn for enkelt personer. Noroff lærerne bryr seg ikke litt, for de oppfordrer deg faktisk til å ta med andre musikere til å spille inn musikk. Men dette innebærer at du klarer å få kontakter og folk som kan tenke seg dette. Jeg sliter med kontakter, nå som Oslo er en helt ny by for meg. Kjenner jo ingen her. Jeg satser på ordentlig studier neste år, på musikkhøgskolen eller UIO. Begynte bare så jeg hadde noe å gjøre på dette året, ettersom jeg var får sen å bestemme med på høyere studier etter fristen gikk ut.  Konklusjon- Noroff lyd og musikk- er bare sykt dyre lokaler man alltid har tilgang på, og lite til ingen læring- hvis du gikk musikklinjen.
    • Ok. Tusen takk før svare. Legger den ut for 800kr så får den forhåpentligvis et nytt hjem😁
    • Du bør nok ikke ha veldig høye forventninger. Ser det ligger et par ute på danske sider, samt noen nettauksjonssider har solgt. Prisene ligger på godt under 1000 danske.
    • Hei. Er ny her inne så det er mulig jeg legger dette ut i feil forum. Men det jeg lurer på er hva verdien på en gitar jeg har arvet er.  Merket er Santana å model nr er 1570 laget i Japan. Ingen synlige skader så pent brukt. Kan absolutt ingen ting om gitarer sjenerelt så ønsker å selge den til noen som kan ha bruk for denne istedenfor at den skal samle støv legger ved et bilde av den.
    • Hvordan drives potmeteret? Kan jo være noe mekanisk der som har hoppet av.  Alt er jo fiksbart. Spørsmålet er hva du ev. kan gjøre selv. Må du ta den til en proff, skal det jo ikke mye til før det koster mer å reparere enn å kjøpe nytt, men jeg vil si at det i høyeste grad er smart å sjekke.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.