Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ny og bedre gitar?


Metalsalat

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er ikke meninga å pushe min egen salgsannonse her, men jeg mener virkelig den passer ditt behov.

Jeg bruker den bokstavelig talt til alle sjanger. Alt fra teleish country-twang til metall og jazz og blues. :)

Veldig interessant. Problemet er bare at jeg ikke har prøvd disse merkene/gitarene og det gjør det veldig vanskelig. Skal en tur i den "lokale" gitarbutikken idag å se hva jeg finner å prøve. Både Ibanez og ESP virker som fantastiske gitarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud fra en lokal kamerat om en Variax 600 gitar til 6000kr med workbench. Må få kloa i den og få prøvd den ut. Et rimelig tilbud spør du meg:) Eneste jeg lurer på er om jeg kan oppleve problemer med elektronikken i nermeste framtid.. det kan bli dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg har en Variax, også. En morsom gitar, men ikke noe jeg vil ha som "hovedgitar".

Kortversjonen er at "det er et eller annet" i mellom deg og lyden du får ut av den. Det er så lite latency at jeg tviler på at det er det man merker, men det er noe der..

Derfor vurderer jeg en variax som en artig ekstragitar for den som har mer enn en, men "godgitar"? Nei.

Det betyr jo ikke at du synes det samme. Prøv den, det er en morsom sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg har en Variax, også. En morsom gitar, men ikke noe jeg vil ha som "hovedgitar".

Kortversjonen er at "det er et eller annet" i mellom deg og lyden du får ut av den. Det er så lite latency at jeg tviler på at det er det man merker, men det er noe der..

Derfor vurderer jeg en variax som en artig ekstragitar for den som har mer enn en, men "godgitar"? Nei.

Det betyr jo ikke at du synes det samme. Prøv den, det er en morsom sak!

Jeg tror jeg forstår hva du mener, lyden føles liksom ikke ekte? Har vært borti tanken, men det virker som en knall gitar. Har ikke sett hvilken form den er i enda, men eneste problemet med den er at når du løfter (bort ifra gitarkroppen) tremoloen kan den bli litt ustemt, men blir stemt igjen om du skyver den omvendt (imot gitarkroppen).

Hadde vært kult med en sånn, da har jeg liksom 25 gitarer i en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men det nok ikke slik at en gjenstand har bare fordeler. Siden jeg har begge, vil jeg si at hvis Variaxen er en folkevogn Golf, er gitaren til Earfalas en dyr Mercedes i forhold, når vi snakker om gitar. Husk at den har piezo-pickup, noe som gjør lydspekteret veldig stort på den, også.

Men som før nevnt, så er det det der med smak. Det må du nesten finne ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.