Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

New Beginning


iceythe

Anbefalte innlegg

Her er 4'ern..

Rart hva en mix test blir utav hvis man holder på lenge nok hehe. Begynte på denne forrige helg og sier meg stort sett ferdig. 

Her har jeg brukt min trofaste rg7321 atter en gang, gjennom podxt. Trommene er s2.0 med det meste fra DFH-kittet og noe fra Metal Foundry

Håper det ikke ble for gæli.. Er ett år siden jeg spilte inn BRC3

SoundClick artist: Iceythe - Hi!! pleased to meet you! Products of caffeine intoxication inside, watch your step

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Ihvertfall lydmessig. Har lyst å skaffe meg en POD xt i nærmeste fremtid også for å spille inn.

Hvordan liekr du RG7321?

Vurderte den sterkt før jeg kjøpte min S7320. Har ennå til gode å teste ut RG'en. Hadde nesten en avtale om en Japansk RG7421, men det gikk til dass.

Er forresten mikkene stock/originale?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, spør du meg :)

Hahaha takk :wub:

Er nok første mix i riktig retning dette..

Høres bra ut. Ihvertfall lydmessig. Har lyst å skaffe meg en POD xt i nærmeste fremtid også for å spille inn.

Hvordan liekr du RG7321?

Vurderte den sterkt før jeg kjøpte min S7320. Har ennå til gode å teste ut RG'en. Hadde nesten en avtale om en Japansk RG7421, men det gikk til dass.

Er forresten mikkene stock/originale?

Takk dude. Det er nok ikke så mye wow-faktor inne i bildet ang. spillingen. Det er kanskje første gangen jeg bruker ett opptak i senter på en del leads. Alltid slitt med å få det til å dekke bra i stereo, og ikke minst ikke høres så noob ut. Er ikke så dreven på sånt spill enda hehe

En POD, toneport eller pod studio er en grei og relativt billig løsning til OK lyd på innspilling. Får du tak i en brukt X3 billig, kan det være enda bedre. Er man ytterligere lysten på god tone kan man ellers bruke gratis amp sim og IR. POD og IR fungerer faktisk også, men det kan ta lengere tid å skru bra lyd fra dette.

7321 er en billiggitar. Nest billigste, hvor GIO mulig er på førsteplass (fra Ibanez altså). Kvaliteten er OK på det beste, men pickupene bør byttes ut. I hvert fall den i bridgen. De er altfor nøytrale, lite output og en del grøt i lyden. Kan derfor oppleves som utight. Jeg var derfor tidlig ute med å rive ut bridge pickup og sette inn en m7. Ble kanskje som å sette en V8 i en golf da, men den nye pickupen funker viss bra i basswood også.

Men, den kan spilles på. Forholdsvis lav action, lite klirring, halsen er rask og den er lett å anvende til flere musikkstil. Det var litt gambling da jeg kjøpte denne fordi jeg visste ikke om jeg likte sjustrengere i hele tatt, men jeg har ikke angret.

742x hadde vært en bedre gitar helt klart, men nå har du jo kjøpt en god børse etter min mening. Jeg har ikke prøvd noe fra S-serien så jeg tør ikke å uttale. Jeg vet i hvert fall at min neste sjustrenger skal være med tremolo, men om det kommer til å bli Ibby er ikke sikkert.

Endret av iceythe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for en skam at du får så lite kommentarer. Som jeg har sagt før, synes jeg at folk må være mer aktive i "Innspillinger" med kommentarer og innspill.

Ahaha takk Erlend. GN er ikke innsjøen jeg prøver å fiske etter respons lenger. Jeg bare syns det er gøy å dele. Takk for initiativ!

Riffinga synes jeg rett og slett var slitsom. Alt for mye vreng, og kjedelig.

Det er kun min mening, det betyr ikke at det er dritt, liksom.

Leaden likte jeg veldig godt!

Flott at du tok deg tid til å høre da. Synd at riffene og gitartonen ikke falt i smak hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.