Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roskilde 2010


oystein1988

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Frister veldig å kjøpe billett til Roskilde nå. Planen var Norway Rock men de har jo blitt svindyre de siste to årene.

1650,- for fire dager med rock og metal ? Er det dyrt ? Billetter til metallica koster vell 600,- og Kiss var vel nermere 700,- så er ikke dyrt i det hele tatt for ca 45 band :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1650,- for fire dager med rock og metal ? Er det dyrt ? Billetter til metallica koster vell 600,- og Kiss var vel nermere 700,- så er ikke dyrt i det hele tatt for ca 45 band :)

vell, 1650kr synes jeg er greit. Problemet er når prisen faktisk er 1900kr + campingpass 300kr + teltplass 200kr. Da er vi visst oppe i 2400kr og da foretrekker jeg heller roskilde for 1890kr. I tillegg kommer jo de billettgebyrene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell, 1650kr synes jeg er greit. Problemet er når prisen faktisk er 1900kr + campingpass 300kr + teltplass 200kr. Da er vi visst oppe i 2400kr og da foretrekker jeg heller roskilde for 1890kr. I tillegg kommer jo de billettgebyrene også

1600kr(de 50 ekstra må være gebyrer tenker jeg) hvis du kjøper mens de har tilbudet ute. Og det slutter 23.November. Og campingpass 300kr og teltplass 200kr (lurt å være flere om en plass så blir det ikke så dyrt)Så hvis mann hadde kjøpt under kampanjetiden så hadde totalpris blitt 1900kr pluss telt/campingvogn/buss plass.

100,000 på festival syns jeg er i meste laget, blir for mye. Men nå har jeg aldri vært på Roskilde så det skal ikke jeg si så mye om. Tror ikke jeg kommer til å gå der heller, ikke helt min musikksmak. Så kommer jo reisen i tilegg, som koster en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal ikke legge under en stol at det går litt penger når man først skal på Roskilde:

Billett:

1890 kr(var dog dyrere i fjor pga. finanskrisa).

Men når du først har betalt billetten, så slipper du å betale ekstra for camping, parkering osv.

Transport:

Kan reise på mange forskjellige måter, så utgiftene kan variere ganske mye.

Men kan si litt om hvordan jeg og GummiTZ har reist de siste årene.

Vi kjører fra vestlandet(Karmøy) på fredag morgen, turen går da over fjellet til Oslo.

Så tar vi båt fra Oslo til København om etterimddagen. Denne båten er fremme ca. halv 10 fredag morgen. Og så er det bare en liten times kjøring til festivalen.

Utgifter:

Båtbillett(inkl. lugar): Ca. 1000 kr pr. hode om du er ute i grei tid.

Bensin/bompenger: Dette avhenger litt av hvor mange man er i bilen. Vi pleier å være 4 stk, og om jeg ikke tar helt feil så kom det på ca. 300 kr pr stk.

Når billett og transport er i boks så er det veldig avhengig av deg hvor mye penger du vil bruke.

Jeg bruker fort 5000 kr på ei uke der nede, men jeg kjenner også folk som har klart seg fint med en tusenlapp.

Men når jeg først er på Roskilde(årets høydepunkt for meg) så skal jeg ha det jævlig kult.

I tillegg kommer kanskje utgifter som telt, regntøy og andre nødvendige ting. Men det er ting som bør handles uansett hvilken festival du skal på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600kr(de 50 ekstra må være gebyrer tenker jeg) hvis du kjøper mens de har tilbudet ute. Og det slutter 23.November. Og campingpass 300kr og teltplass 200kr (lurt å være flere om en plass så blir det ikke så dyrt)Så hvis mann hadde kjøpt under kampanjetiden så hadde totalpris blitt 1900kr pluss telt/campingvogn/buss plass.

100,000 på festival syns jeg er i meste laget, blir for mye. Men nå har jeg aldri vært på Roskilde så det skal ikke jeg si så mye om. Tror ikke jeg kommer til å gå der heller, ikke helt min musikksmak. Så kommer jo reisen i tilegg, som koster en del :)

Ja hvis man kjøper når de har tilbud. Tilbudet har jo blitt ferdig for lengst nå. Greit nok at man kan spare 100kr på å dele teltplass med noen, men jeg liker å ha eget telt ;)

Reisa til roskilde i forhold til Norway rock er det ikke stor prisforskjell på. Kjører man bil er det omtrent samme bilutgifter(jeg har ikke sjekka kjørelengde her, men etter min hukommelse tar det ikke lang tid til roskilde med bil), og kjører du kollektivt så er det omtrent samme utgiftene der også.

Og som nevnt tidligere, ølen er såpass mye billigere i Danmark enn i Norge at det går langt utover transportkostnadene. Totalt sett så er min erfaring at roskilde koster mindre penger enn Norway Rock alt inkludert, pr dag(og man vil jo ha mange dager) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisa til NRF er 15min med bil for min del :D

Men egentlig så kan man ikke sammenligne disse to festivalene, den ene har holdt det gående i XX antall år mens Norway Rock kun er på 5.året (tror jeg) nå. Litt forskjell i musikksjanger er det også.

Endret av Tyrant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisa til roskilde i forhold til Norway rock er det ikke stor prisforskjell på. Kjører man bil er det omtrent samme bilutgifter(jeg har ikke sjekka kjørelengde her, men etter min hukommelse tar det ikke lang tid til roskilde med bil), og kjører du kollektivt så er det omtrent samme utgiftene der også.

Dette kommer litt ann på hvor i landet du befinner deg da.

Om du kjører via Sverige så tar det ca. 16 timer med effektiv kjøring fra Karmøy til Roskilde. Til Kvinesdal tar det kanskje 5.

Men om du bor på østlandet, så befinner du deg ca. i "midten".

Men gå for Roskilde! Du vil ikke angre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.