Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elektronisk gitarstemmer


Borgelin

Anbefalte innlegg

Gode strobe-tunere, Har du anledning til å importere selv koster

ST-200 omtrent det samme som en PitchBlack.

Strobe Tuners by Sonic Research - Turbo Tuner Home Page

Anbefaler en "Turbo Tuner" på det varmeste. Har en ST-122 selv. Med den får du stemt gitaren mer nøyaktig enn med noe viser-instrument. Også har den et lass med kjekke finesser (forskjellige tuninger og temperamenter, fullt programmerbar osv.).

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Cleartune» til iPhone er den beste tuneren jeg har vært borti. Det er HELT sykt hvor responsiv og nøyaktig den er. Og det til den nette sum av 21 NOK - forutsatt at du har iPhone :D

Seriøst, den er sykt bra! Gruser Pitchblacken min lett.

Jeg ser tydelig fordelen med det notehjulet til Cleatone, og spesielt for nybegynnere er det helt gull.

Samt måten den visualiserer tonen åpner opp for brukere som manuelt trenger justere utenfor senterfrekvensene.

Men ønsker man gå iPhone ruta og er blitt vant til strobotunerens ovelegne visualisering finnes iStroboSoft.

iPhone Apps - iStroboSoft | Apptism

original.png?1238337488

Strobotunerene er ikke regnet for å være rask bare pga hvor raskt dem tar tonen. Måten dem visualiserer tonen gjør at brukeren etter å ha blitt vant til løpelyset raskt vet hvor dem er og kjenner dem gitaren sin treffer dem veldig raskt riktig tone når dem skrur. Men jeg må innrømme jeg brukte litt tid før jeg skjønte hvordan jeg skulle "lese" LCD skjermen når det rulla 3-4 "strek-bånd" over skjermen.

Edit:

http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=150

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.