Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Digidesign Eleven Rack


wyldedime

Anbefalte innlegg

Forsterkerne på 11R ligge over det jeg har prøvd tidligere (som er ganske mange modelleringsenheter utenom AXE da). Med GSP1101 i effektsløyfen skulle du definitivt nok å velge imellom. Vet om andre som har prøvd den sammens med 11R og hatt gde resultater.

Det tror jeg og, GSP1101 har en del kvaliteter som jeg gjerne vil beholde.

Og jeg har Control2 brettet til den slik at jeg håper å få det til å fungere som et fullgodt MIDI brett til å styre begge enhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmmmm, når jeg tenker meg og så er vi faktisk sponset av Fractial så jeg skal heretter holde kjeft både om Axe'n og 11R.

Når det gjelder pedalbrett så mente jeg om man kan legge effektene i enheten utover på CC nummer på direct access bryterne på midibrett på samme måte som jeg kjører et fult rack. Har intrykk av at dette ikke helt funker som jeg vil i Axe'n. Jeg vet at dette vil si at man ikke utnytter alle preset mulighetenei enheten, men jeg trenger ikke 127 forskjellige delayer på en spillejobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11R har

- stereo chorus (kan blant annet høres i preset U2)

- delay

Det er per i dag to typer delay i den, en som bygger på Electro Harmonix Deluxe Memory Man og en som bygger på Echo Plex. Maks delay tid på 11R er 2400 ms. Selv om jeg synes begge to fungerer bra skulle jeg gjerne har sett noe i tillegg ala TC2290.

Jeg har testet den gjennom forsterkeren (foran, ikke i effektsløyfen). Satte forsterkeren til en ganke flat respons, og skrudde av 11R sin kabinett og mikrofon sim. Låt bra. Har ikke testet gjennom PA. 11R tror jeg vil funke veldig bra koblet med et pedalbrett. Har testet med flere, både analoge og digitale pedaler, og likte resultatet. Har også tetet en M9 i effektsløyfen på 11R, og igjen var det bra.

Alt i alt er 11R noe av det bedre jg har testet / brukt og jeg liker den mer og mer eterhvert som jeg lærer å bruke den.

Hm..

Mats Nermark annmelder i svenske Fuzz skrev:

"There is no stereo delay and the single CE-1 chorus model is good for what it is but I want a more modern sounding chorus and I want it in real stereo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..

Mats Nermark annmelder i svenske Fuzz skrev:

"There is no stereo delay and the single CE-1 chorus model is good for what it is but I want a more modern sounding chorus and I want it in real stereo."

Hmmmm...mulig han har rett. Har ikke rotet så myemed chorus enda (fant ikke spandex buksene), så dat en patch het stereo chorus, gikk jegut i fra at den hadde det. Stereo delay mangler. Det er inidkasjoner fra DigiDesign at det er en av de første oppgraderingene som kommer til 11R.

Harr Fuzz har vurderigen av den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var min 11R kommet i hus, fikk testet den litt i går kveld og her er mitt førsteinntrykk.

Lydmessig når det gjelder ampsimuleringene er dette desidert noe av det beste jeg har prøvd, låter både tøft og pent.

Har en fantastisk evne til å balansere strengene slik at man kan spille ganske avanserte akkorder med vrengen på og fremdeles få frem lyden fra alle strengene uten at det blir muddy.(noe som jeg ikke har opplevd fra andre slike ampsimuleringer, men da har jeg ikke prøvd Axe FX)

Den vil ikke passe til alle, de som liker den glattpolerte lyden som er i de fleste andre slike enheter (Boss, Line6, Digitech, etc.) vil finne denne litt rå i kantene og det er enkelt å få den til å låte grøtete og fuzzete.

For meg som liker lyden av "the real thing" ,med alle dens fordeler og bakdeler, synes dette bare er ett tegn på hvor likt den faktisk låter de orginale ampene.

F.eks. så har jeg ikke så veldig bred erfaring med den orginale JCM800 men modelleringen i 11R låter temmelig likt 800 modusen i min Marshall 6101, både i lyd og spillefølelse.

Det viktigste var at jeg satt stort sett å smilte når jeg testet den og de fleste lydene ga meg inspirasjon til nye låter og licks helt ut av det blå, og det er for meg det viktigste og ett tegn på at den greier å skape spilleglede.

Jeg kan si en del negativt om brukeropplevelsen ved å skru lyd på den, men det venter jeg med til jeg får gått inn i brukermenyen å stillt den inn slik jeg vil ha den og til jeg blir mere vant til den.

Eneste jeg stiller ett spørsmålstegn ved er at volumknappen bare virker på main output og hodetelefonutgangen, hadde gjerne sett at den også hadde funket på utgangene til gitarforsterkeren. Kan kansje være en måte å få dette til på men synes det er rart at ikke dette ar satt opp slik fra fabrikk, jeg vil tro at denne vil hovedsaklig bli kobblet opp til en poweramp ved live bruk ikke inn i input på en vanlig amp. (jeg bruker poweramp som står på tilnærmet fullt og så bruker jeg volumknappen på Digitechen til å styre volumet).

Ellers så kan jeg ikke finne noe stereo delay, men det er stereo chorus/tremolo på den.

Om noen ønsker stereodelay for å skape en bredere lyd så vil jeg tro at det er fullt mulig å få til dette, siden man kan velge hvor output 1 og 2 til amp står i riggen. Da kan man velge at output1 tapper lyden rett etter kabinettsimuleringen, så setter man inn en delay enhet etter dette og lar output2 tappe signalet etter den igjen (har ikke prøvd dette enda, men regner med at det er fullt mulig).

Ellers så angrer jeg ikke en krone på at jeg kjøpte denne, bare lyden i seg selv forsvarer prisen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøver jeg å få GSP og og Eleven til å fungere best mulig sammen, kunne godt ha tenkt meg en loop til som jeg kunne ha satt rett etter distortion pedalen i Eleven.

Men det funker greit slik jeg har kobblet den opp nå, da går gitaren direkte i GSP`en, gjennom pedalsimuleringene i denne, tilbake til innput på Eleven, gjennom ampsimuleringene i denne og så kommer delay, reverb og mod effektene i GSP`en inn i (stereo)loopen på Eleven.

Eneste er at den TrueZ enngangen i Eleven mister i grunn sin funksjon da gitaren går direkte i GSP enheten, men for øyeblikket har jeg ikke greid å høre noen større forskjell på TrueZ inngangen(stilt inn på 1Mohm) og inngangen på GSP`en (men det er stor forskjell på de forskjellige innstillingene til den TrueZ inngangen når gitaren er kobblet inn i den).

Nå er neste utfordring å få disse to å snakke sammen via MIDI, det blir spennende siden jeg bare har programert MIDI en gang før(men mener å huske at man ikke trengte å være rakettforsker for å få det til). :-)

Er fremdeles positivt overasket over Eleven, leverer langt over forventningene mine.

Mine mistanker om at de fleste negative omtalene den har fått på div. nettforum kommer av brukerfeil og/eller lite innsikt/erfaring viser seg å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det virkelig at denne boksen bare koster 7,5 ny? Dette ble plutselig veldig fristende!

Stemmer ganske bra det, min kom med en amerikansk strømkabel så mye tyder på at det er en del privatimport av denne(uten at dette har annen betydning enn at man bør ha en som passer det norske strømnettet).

Transformatoren i den er automatisk slik at den takler alt fra 100V til 240V så er ikke noe problem om noen finner den billig i statene, problemet er å finne noen som sender den over dammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve å bestille fra Sweetwater, prisen vil nok komme på 7-7500kr men da får man med spesielle artist presets som bare sweetwater har.

Men om det er noen som er/skal til statene selv så vil det jo lønne seg å ta med en slik under armen på vei til Norge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøver jeg å få GSP og og Eleven til å fungere best mulig sammen, kunne godt ha tenkt meg en loop til som jeg kunne ha satt rett etter distortion pedalen i Eleven.

Men det funker greit slik jeg har kobblet den opp nå, da går gitaren direkte i GSP`en, gjennom pedalsimuleringene i denne, tilbake til innput på Eleven, gjennom ampsimuleringene i denne og så kommer delay, reverb og mod effektene i GSP`en inn i (stereo)loopen på Eleven.

Eneste er at den TrueZ enngangen i Eleven mister i grunn sin funksjon da gitaren går direkte i GSP enheten, men for øyeblikket har jeg ikke greid å høre noen større forskjell på TrueZ inngangen(stilt inn på 1Mohm) og inngangen på GSP`en (men det er stor forskjell på de forskjellige innstillingene til den TrueZ inngangen når gitaren er kobblet inn i den).

Nå er neste utfordring å få disse to å snakke sammen via MIDI, det blir spennende siden jeg bare har programert MIDI en gang før(men mener å huske at man ikke trengte å være rakettforsker for å få det til). :-)

Er fremdeles positivt overasket over Eleven, leverer langt over forventningene mine.

Mine mistanker om at de fleste negative omtalene den har fått på div. nettforum kommer av brukerfeil og/eller lite innsikt/erfaring viser seg å stemme.

Du kan jo flytte FX-loop "blokken" hvor du vil. Bare å sette den der du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo flytte FX-loop "blokken" hvor du vil. Bare å sette den der du vil

Er klar over det, men skulle hatt en serie loop til der og samtidig beholdt stereo loopen etter ampen i Eleven...men nå er jeg bare fryktelig kravstor. :-)

Trenges litt mere testing for å finne det optimale oppsettet, men det begynner å komme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.