Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Digidesign Eleven Rack


wyldedime

Anbefalte innlegg

Nå er vel ikke reviews i gitarblader noe å gå etter, men nedenfor er linken til den fra Guitarist i England (som jeg finner mer kritisk en Amerikanske blader):

http://www.musicradar.com/gear/all/computers-software/peripherals/input-devices/audio-interfaces/eleven-rack-230529/review

Det er en vel konstruert enhet. Den har ikke så mange forsterker, cab og effekt simuleringer som mange av de andre på markedet, men de som er de er veldig forseggjort. Du kan kjøre den foran ampen, eller i sløyfen, og det anbefales å koble ut cab og mikrofon simulering når du bruker den på forsterkeren. Den er også fin for hjemmebruk med hodetelefoner, eller sammens med Pro Tools LE for innspilling (bruker selv ikke den funksjonen).

Du får en rekke forsterkere fra Marshall (plexi og JCM800), Soldano (SLO100), Fender (tweed og blackface), Mesa (Mk 2 og rectifier..tror jeg ), Vox AC30 og noen fra Digidesign.Det er syv forsjellige kabinetter å velge mellom og syv forskjellige mikrofoner. På effektsiden finner du vreng (TS, Rat og fuzz), Wah Wah, flanger, chorus / vibrato, phaser, rotary speaker, kompressor, forskjellige romklang og delay. De har ikke "digital delay", men de to som er i enheten er basert på Deluxe Memory Man og Echoplex.

Den er veldig lett å buke. Du ka organisere effektkjeden din akkurat som du vil, og det er lett å lagre egne forandringer. Den kommer med rundt 100 forskjellige presets som låter tålig bra, men straks du slår av noise gate og begynner å finjustere litt, åpner godlyden seg opp. True Z input for "feel" står på automatisk, men den kan du justere selv når du er fornøyd med din kombinasjon av effekter, forsterker (kabinett og mikrofon).

Den har også effektsløyfer, en dedikert pedaler og en for rack. Sløyfen virker bra. Testet en Nova Delay gjennom den for digital delay. Har også testet med et par vrengpedaler foran, og det funket helt utmerket.

Jeg har hatt multi fx enheter fra Boss, Line 6, Digitech, Zoom og Vox, og selv om de er bra, liker jeg denne bedre. Den er sensitiv til hvodan man spiller på gitaren, og hvordan volum, tonekontroll og de forskjellig pickupene blir brukt. Selv men en vrengpedal foran reagerer den slik. Så på mange måter gir den deg litt av den følelsen du har når du spiller gjennom en rørforsterker.

Det ryktes at Digidesign har mulige oppgraderinger på gang i forhold til flere effekter og forsterkere, så vi får se hv NAMM 2010 bringer. Spiller for meg fosåvidt ikke noe stor rolle da jeg er fornøyd med det den allerede tilbyr.

Hvordan er den sammelignet med Axe Fx? Har ikke peiling for jg har aldri prøvd en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, ganske utrolig!

Den har endel begrensninger, så jeg venter på en oppdatering eller to før jeg tester den..

syntes produsenter ofte gjør litt rare valg når det gjelder hva de tar med og ikke. Så Holdworth hadde begynt å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er mest opptatt av med disse unitene er om jeg får lov å route effektene sånn jeg vil og om jeg får direct access med pedalbrettet sånn jeg vil ha det. Tenkt jeg skulle teste det med en Axe først. Bare for å si det med en gang jeg har prøvd en Axe og var ikke imponert over den som forsterker. Men jeg har heller ikke no studio å teste og alle jeg har hørt som digger den bruker den som oppmikka amp. Må vel få tak i en 11R å knotte litt på også etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11R har

- stereo chorus (kan blant annet høres i preset U2)

- delay

Det er per i dag to typer delay i den, en som bygger på Electro Harmonix Deluxe Memory Man og en som bygger på Echo Plex. Maks delay tid på 11R er 2400 ms. Selv om jeg synes begge to fungerer bra skulle jeg gjerne har sett noe i tillegg ala TC2290.

Jeg har testet den gjennom forsterkeren (foran, ikke i effektsløyfen). Satte forsterkeren til en ganke flat respons, og skrudde av 11R sin kabinett og mikrofon sim. Låt bra. Har ikke testet gjennom PA. 11R tror jeg vil funke veldig bra koblet med et pedalbrett. Har testet med flere, både analoge og digitale pedaler, og likte resultatet. Har også tetet en M9 i effektsløyfen på 11R, og igjen var det bra.

Alt i alt er 11R noe av det bedre jg har testet / brukt og jeg liker den mer og mer eterhvert som jeg lærer å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er mest opptatt av med disse unitene er om jeg får lov å route effektene sånn jeg vil og om jeg får direct access med pedalbrettet sånn jeg vil ha det. Tenkt jeg skulle teste det med en Axe først. Bare for å si det med en gang jeg har prøvd en Axe og var ikke imponert over den som forsterker. Men jeg har heller ikke no studio å teste og alle jeg har hørt som digger den bruker den som oppmikka amp. Må vel få tak i en 11R å knotte litt på også etterhvert.

Hvis du kjører pedalbretter i effektsløyfen kan du route det slik som du vil i forhold til kjeden. Du kan også juserer dB separt på send og retur, og % - vis på miksen, så det er enkelt å integrere eksterne effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvet ikke om dette var ett klokt valg fra min side, men nå har jeg å bestillt.

Jeg har tenkt å kjøre den i sammen med min GSP1101 så det skal ikke stå på mangel av effekter, håper bare forsterkermodelleringene er så top notch i 11R som det sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er dritbra! Hverfall i mine ører gjennom mitt anlegg. Har ikke hørt alle i reallife så jeg kan ikke snakke for alle, men dual rectifier-kopien var sykt lik originalen

Hvordan var de semi clean/lett crunch lydene, jeg synes det kan forekomme litt for mye "hvitt" støy eller hiss i de øvre frekvensene på de modelleringsampene jeg har prøvd.

Men gleder meg uansett som en unge til jeg får min, håper bare den gjør det jeg håper på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.