Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall MA


Haarball

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske at det gikk opp for Marshall at de fleste av oss slett ikke ønsker eller trenger 50-100 rørwatt (som den nye MA-serien gir). Hva om Marshall heller lagde en rørcombo og/eller en topp på maks en 15 watt som i tillegg kunne skrus ned til bare et par watt slik at vi soveromsgitarister også kunne bruke den uten å gjøre naboer og oss selv inkludert døve? Gjerne også noe som ligner lyden til de gode, gamle plexiene.

Marshall har riktignok kommet med en 5-watts forsterker, men denne er fortsatt alt for høylytt for bruk i hjemmet etter hva jeg har lest. Nå har jeg ikke veldig god peiling på teknologien i en rørforsterker(som innlegget kanskje reflekterer?), men denne teknologien er jo eldgammel, så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke klarer å lage forsterkere på færre watt som høres ut som en plexi (jeg skjønner jo så klart at du ikke får samme trøkket når du har færre watt og mindre høytalere, men allikevel)?

Vox har jo skjønt dette med sin ny-relansering av AC4, og denne låter jo grisebra til prisen, så hvorfor ikke Marshall?

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox har jo skjønt dette med sin ny-relansering av AC4, og denne låter jo grisebra til prisen, så hvorfor ikke Marshall?

Hørt om en liten sak som heter Class 5? :P

Marshall Amps :: Class5

Ellers har vi:

Blackstar HT-5 - som jeg har selv og elsker.

Vox AC4 - Som du nevnte og som står på soverommet mitt.

Blackheart Little Giant - som jeg ikke er helt i skyene over, men som er ok.

Laney Cub8 - Dekker sitt segment av markedet, men ikke min stil desverre. Bra håndtverk.

Epiphone Valve Jr - God lyd til typisk kjellerstue og til alene-spilling (fordi du ikke både kan justere volum OG mengden vreng i noen særlig grad) men ikke så veldig allsidig utover det.

Trenger du virkelig flere enn 6 små 5w røramper å velge mellom? Hvilket behov har du ikke dekket?

Marshall og Blackstar dekker High-gain og det effektpedalvennlige segmnetet, mens Vox og Epiphone dekker skitten bluesvreng og plug & play. Blackheart og Laney litt mer anonyme, men det gjør dem også ganske allsidige. :) Skal du ha jazz og superclean blues "må" du nok opp i 15w.

Siden jeg først er i gang med en liste kan jeg jo nevne mine favoritt 15-wattere:

Vox AC15 - Folk misforstår og tror AC30 er lyden de er ute etter. Det er AC15 de egentlig skal ha... :)

Blackstar Artisan 15 - Eier den privat fra den 26 november når blackstar endelig kommer til landet og gleder meg som en unge. Switchbar til 5w.

Fender Blues JR - Min lille go-to-forsterker hvis jeg ikke vet hva jeg skal ha og jeg elsker den med humbuckere eller P90

Vox Night train - Enkelt og deilig. Dekker det litt tøffere segmentet enn AC15

Orange Tiny Terror - Enda bittelitt slemmere enn Night Train, men kvalitetsmessig ikke nødvendigvis bedre. Enten vil du ha den ene eller den andre, uten at de kan kjøpes i blinde.

Marshall Haze 15 - Tøffere enn toget og skikkelig slem.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten, når skal du gjøre en skikkelig test, alá Blackstar HT-5, Vox AC4Tv osv, på Marshall Class 5'en? :) Jeg har siklet på den lenge, men har også inntrykk av at den er for høylydt (spurte en fyr på youtube).

Hørt om en liten sak som heter Class 5? :P

Marshall Amps :: Class5

Ellers har vi:

Blackstar HT-5 - som jeg har selv og elsker.

Vox AC4 - Som du nevnte og som står på soverommet mitt.

Blackheart Little Giant - som jeg ikke er helt i skyene over, men som er ok.

Laney Cub8 - Dekker sitt segment av markedet, men ikke min stil desverre. Bra håndtverk.

Epiphone Valve Jr - God lyd til typisk kjellerstue og til alene-spilling (fordi du ikke både kan justere volum OG mengden vreng i noen særlig grad) men ikke så veldig allsidig utover det.

Trenger du virkelig flere enn 6 små 5w røramper å velge mellom? Hvilket behov har du ikke dekket?

Marshall og Blackstar dekker High-gain og det effektpedalvennlige segmnetet, mens Vox og Epiphone dekker skitten bluesvreng og plug & play. Blackheart og Laney litt mer anonyme, men det gjør dem også ganske allsidige. :) Skal du ha jazz og superclean blues "må" du nok opp i 15w.

Siden jeg først er i gang med en liste kan jeg jo nevne mine favoritt 15-wattere:

Vox AC15 - Folk misforstår og tror AC30 er lyden de er ute etter. Det er AC15 de egentlig skal ha... :)

Blackstar Artisan 15 - Eier den privat fra den 26 november når blackstar endelig kommer til landet og gleder meg som en unge. Switchbar til 5w.

Fender Blues JR - Min lille go-to-forsterker hvis jeg ikke vet hva jeg skal ha og jeg elsker den med humbuckere eller P90

Vox Night train - Enkelt og deilig. Dekker det litt tøffere segmentet enn AC15

Orange Tiny Terror - Enda bittelitt slemmere enn Night Train, men kvalitetsmessig ikke nødvendigvis bedre. Enten vil du ha den ene eller den andre, uten at de kan kjøpes i blinde.

Marshall Haze 15 - Tøffere enn toget og skikkelig slem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten, når skal du gjøre en skikkelig test, alá Blackstar HT-5, Vox AC4Tv osv, på Marshall Class 5'en? :) Jeg har siklet på den lenge, men har også inntrykk av at den er for høylydt (spurte en fyr på youtube).

Tenkte å gjøre en test mot slutten av måneden når jeg får inn sendingen med Blackstar (slenger ut noe om 200w S1-toppen (justerbar ned til 20w) og noen andre modeller i samme slengen, samt en pedalsammenligning med blackstar vs boss vs diverse. Men jeg er usikker på om importøren har en Class 5 tilgjengelig da, så vi får se. Skal ikke love noe superschnell for jeg er jo avhengig av å ha alle forsterkerne tilgjengelig samtidig. (og julerushet begynner nå, så jeg får litt mindre tid til å skrive her på forumet)

On topic:

Fikk rett og slett ikke tid til å sjekke med importøren i dag før de stengte. Knalltravelt på jobben, men i morgen er jeg håpefull. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått litt info om Marshall MA Series fra importøren:

Kopierer rett og slett deres egen skrytetekst (fikk lov til det, så da tar jeg meg ikke bryet med å skrive selv)

Ta godt imot Marshall sin nye MA serie.

Marshall har nå tatt ting til et helt nytt nivå, og er stolte av å presentere: MA series.

En full-rør’s amp til en meget gunstig pris.

Det perfekte ampen for gitarister som ønsker seg den ikoniske Marshall lyden på et

begrenset budsjett. MA serien er tilgjengelig i både combo og topper med 50W og

100W. 4x12” kabinetter i full størrelse, vinklet og rett utgave med spesial designede

elementer er også tilgjengelig.

2 kanals amp, med separat EQ på clean og OD kanal, fjærklang, Presence,

Respnance, Boost, Crunch Balance og Effekt sløyfe.

ECC83 og EL34 utgjør hjertet til MA ampene.

Chassiet på ampene er belys innenifra, slik at ampen får et enda tøffere ”look”

For mer info : Marshall sine hjemmesider.

MA50H 50W Head 3x ECC83, 2xEL34 varenr: 2794050 6.495,-

MA100H 100W Head 3x ECC83, 4xEL34 varenr: 2794100 7.495,-

MA50C 50W Combo 3x ECC83, 2xEL34 varenr: 2794051 7.995,-

MA100C 100W Combo 3x ECC83, 4xEL34 varenr: 2794101 9.135,-

M412A 300W Kabinett 4x 12” AX75 elementer varenr: 2794412 3.795,-

M412B 300W Kabinett 4x 12” AX75 elementer varenr: 2794412B 3.795,-

Forsterkerne er på lager i midten av desember 2009. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.