Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 M13 vs vanlige pedaler


The Edge

Anbefalte innlegg

Bare et spørsmål - Har Line6 noen form for ekte bypass ? Kunne jo vært artig å prøve en, men det er jo en modeling enhet, så med mindre den faktisk har en ekte bypass så.. (joda kan jo lage en bypass, men det er grenser for hvor langt jeg gidder å strekke meg for en slik "boks")

Vreng og ampsim på Line6 er forøvrig en typisk "en-tone" affære spør du meg. Alle "forsterkermodellene" låter nesten likt osv. Vel, basert på de tingene jeg har prøvd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rack? Er ikke det sånn man brukte på... 80-tallet? :ninja:

Med de buksene du bruker live noen ganger burde du minst ha et 20U rack Aphelion :D

Hehe, jeg har stort sett hatt noen rackenheter i oppsettet mitt de siste 20 åra. Liker ikke å måtte gå på steppekurs for å bytte lyder, styrer alt midi. Jeg bruker en del pedaler men de kobles inn/ut av signalveien med en looper.

Jeg og helt til jeg opp/evt nedgraderte til en Axe FX ultra for 3år siden :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at der er veldig relevant - men jeg vurderer en M9 - da får jeg dekt det begrensede behovet jeg har for effekter (bortsett fra wah) - og den har midi out, så jeg får skifta kanal på preampen min (Sansamp PSA 1.1). Slår to fluer i en smekk da - og oppnår mindre "ting" og mindre ledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte M13 i et års tid.

Når jeg kjøpte den så skulle den kun erstatte klang og modulasjon-effekter og så skulle jeg bruke analoge bokser til vreng.

Etter noen måneder solgte jeg vrengboksene også, og brukte kun M13 en stund.

Men så begynte jeg igjen å handle vrengpedal, denne gang pedaler som ikke ble simulert av M13.

Og når jeg først var tilbake på pedalkjøret så fant jeg ut at jeg egentlig brukte M13 til delay og reverb, og solgte den for å kjøpe enkle bokser.

Dette var før den siste oppdateringen, så jeg har enda ikke fått prøvd de nyeste effektene.

Men resten av effektene likte jeg veldig godt, og hadde det ikke vært for at jeg har konstant GAS så hadde jeg sikkert hatt den enda.

Har faktisk begynt å vurdere om jeg skal gå til anskaffelse av en M9 til å bruke sammen med brettet jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de buksene du bruker live noen ganger burde du minst ha et 20U rack Aphelion :D

Jeg har et tomt stående, men jeg tror bare det er 14U. Kanskje jeg skulle hive inn masse ting med lys og displayer på som Aph kan ha stående å blinke bak seg på scenen. Alt med nivåindiksjon er jo kult. Hadde en kompressor med lys på tvers over fronten den var sjef. Screen save på GForce er jo også kul til å skrive satanistiske meldinger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tomt stående, men jeg tror bare det er 14U. Kanskje jeg skulle hive inn masse ting med lys og displayer på som Aph kan ha stående å blinke bak seg på scenen. Alt med nivåindiksjon er jo kult. Hadde en kompressor med lys på tvers over fronten den var sjef. Screen save på GForce er jo også kul til å skrive satanistiske meldinger med.

Yes!

Det var stort sett det jeg brukte min G-Force til også.

Alltid morsomt når noen i publikum så de obskøne og ofte sterk injurierende meldingene haha

Apropos huge racks, her er et lite annlegg det hadde vært morsomt å hatt som backline på lokalet :D

vernon_reid_rack.jpg

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.