Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 M13 vs vanlige pedaler


The Edge

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste siklet litt på M13. Grunnen til dette er at jeg tror den vil passe perfekt for det jeg er ute etter. Spiller mye U2, og elsker å skru etter Edge-lyder.

Men har hatt ymse opplevelser med lydkvaliteten i slike brett før, så da er jeg ute etter deres erfaringer. Jeg er allerede bra i gang med å bygge med et vanlig pedalbrett. (signatur)

Hvordan er lydkvaliteten i forhold til i enkeltpedaler?

Hvorfor vil jeg velge M13 i stedet for å kjøpe flere enkeltpedaler? Eller motsatt

Hva med delayen? Er skeptisk til å kvitte meg med Timefactoren.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg hadde en i noen månder og var veldig fornøgd med en gang. Men det gikk desverre fort over, morsom boks men det låter mye fetere med dedikerte effektenheter som er koblet opp med bra kabler. Desuten er det et problem og bruke m13 i loop da den er beregnet for insrumentsignal ikke linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M9 er et veldig bra altenativ. Jeg er ikke så glad i OD/DS/fuzz lyden på M9 / M13 så der bruker jeg dedikerte bokser. Modulasjonene / delay på M9 er ganske bra, men jeg ville nok ha beholdt Timefactor sammens med M9. På M9 kan du bruke tre effekter samtidig i motsening til fire på M13. Med oppgrdering av M9 får du vel 100+ effekter. Når det er sagt, har jeg beholdt et komplett pedalbrtt ve siden av M9, så den har ikke erstattet noe. Heller beriket med litt morsomme / nyttige effekter.

Endret av ItMightGetLoud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M9 er et veldig bra altenativ. Jeg er ikke så glad i OD/DS/fuzz lyden på M9 / M13 så der bruker jeg dedikerte bokser. Modulasjonene / delay på M9 er ganske bra, men jeg ville nok ha beholdt Timefactor sammens med M9. På M9 kan du bruke tre effekter samtidig i motsening til fire på M13. Med oppgrdering av M9 får du vel 100+ effekter. Når det er sagt, har jeg beholdt et komplett pedalbrtt ve siden av M9, så den har ikke erstattet noe. Heller beriket med litt morsomme / nyttige effekter.

Dette kan vel vurderes i fremtiden, men nå er det en stund siden jeg posten denne tråden, og har skaffet meg en god del effekter etterpå :)

Er fornøyd med pedalene jeg har, men det er jo alltid noe nytt man har lyst på uansett da.. huff, den evige jakten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vel vurderes i fremtiden, men nå er det en stund siden jeg posten denne tråden, og har skaffet meg en god del effekter etterpå :)

Er fornøyd med pedalene jeg har, men det er jo alltid noe nytt man har lyst på uansett da.. huff, den evige jakten

Kjenner godt til den evige jakten. Skulle brukt like mye tid på spillinga :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, det jeg synes line6 er jævlig bra på er delay. Jeg har som sagt en echo pro i racket mitt. Hvis jeg hadde hatt et oppsett basert på pedaler hadde jeg hatt en m9 til delay/reverb og looping sist på brettet. Jeg brukte M13 med en Marshall topp jeg hadde, jeg brukte den i 4 cable mode. Gain/vibe etc før amp og delays/tremolo etc i koppen på ampen. Sleit veldig med groundloops og signal nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.