Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jackson vs ESP


Sortulv

JACKSON VS ESP!  

67 stemmer

  1. 1. Hva er best av Jackson og ESP?

    • Jackson og/eller Charvel
      18
    • ESP
      29
    • Jeg liker begge
      20


Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen ganger er det en ulempe å være moderator. Det er at nesten alt man skriver kan oppfattes som moderering. Det var det ikke ment som i dette tilfellet. De gangene jeg modererer, sier jeg klart fra om det.

Når det er sagt, så tar jeg på meg moderatorhatten nå, og minner dere litt på, sånn i all vennskapelighet, at vi ikke kan tillate høyere temperatur blant venner enn blant andre i trådene i forumet. Det er i første rekke fordi at dere ikke kan regne med at alle andre har fått med seg at dere er hjertevenner, det andre er at andre kanskje kaster seg inn i den opphetede diskusjonen, og så blir det bare surr.

Sånn. Tror jeg gir meg der, ut over at dere kanskje burde byttelåne gitar en måneds tid, så skal vi se da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det en ulempe å være moderator. Det er at nesten alt man skriver kan oppfattes som moderering. Det var det ikke ment som i dette tilfellet. De gangene jeg modererer, sier jeg klart fra om det.

Når det er sagt, så tar jeg på meg moderatorhatten nå, og minner dere litt på, sånn i all vennskapelighet, at vi ikke kan tillate høyere temperatur blant venner enn blant andre i trådene i forumet. Det er i første rekke fordi at dere ikke kan regne med at alle andre har fått med seg at dere er hjertevenner, det andre er at andre kanskje kaster seg inn i den opphetede diskusjonen, og så blir det bare surr.

Sånn. Tror jeg gir meg der, ut over at dere kanskje burde byttelåne gitar en måneds tid, så skal vi se da? :D

haha ja, Blackvarg og Erlend, bytt gitarer en måneds tid, da kan dere krangle så mye dere vil for meg! :D

EDIT: vil egentlig berømme moderatorene vi har her. Tenk på hvor utbredt anarkisme er på youtube og ultimate-guitar for å sette det på spissen. Hadde det vært sånn, så hadde jeg ikke giddi å vært her.

Endret av tomsti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom mine siste innlegg i denne tråden og ser at jeg kanskje uttrykte meg en smule drøyt og usaklig, noe som overskygger mine mer seriøse innlegg i tråden...

Jeg beklager om noen skulle føle seg støtt, det var ikke ment så alvorlig

Jackson-headstocken kler faktisk ESP-logoen mye bedre enn Jackson-logoen.

:D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackson-headstocken kler faktisk ESP-logoen mye bedre enn Jackson-logoen.

Nei. :)

Jeg syns Jackson-logoen er mye mer kunstferdig utført - ESP kan ha de vemmelige blokkbokstavene sine for seg selv.

Dessuten har du da fått sagt dette allerede? Ikke ute etter krangling, vel? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er VANSKELIG! Med tanke på v-gitarer er jo Jackson helt klart best. For meg er det ingen andre v-gitarer som slår RR. Men tenker man M-kropp (Soloist i Jackson-verden) Går jeg helt klart for ESP. Håper fler er enige med meg her :P V-gitarene til ESP kler virkelig ikke hodet, og soloist-gitarene til Jackson kler virkelig ikke Jackson-hodet. Synes soloist-gitarene til Jackson ser altfor pinglete ut. ESP M-II hodet ser mye mer massive ut, og passer bedre til de modellene. Når det gjelder v-gitarer ser de bare plastikk/alexi laiho ut når de har ESP-hode, mens Jackson-hodet får det bare til å se konge/Randy Rhoads ut! Og selvfølgelig med haifinne bånda! Haifinnebånd syns jeg heller ikke passer på soloist/M gitarene. Jackson RR med hodet pekende nedover (stemmerskruene opp) og ESP M med hodet oppover (stemmeskruene ned) er bare elsk! Nå har jeg jo bare snakket om utseendet på de, noe som er viktig det også, men her sitter jeg hjemme med en Jackson RR3 og ESP M-II. ESP'en er jo dyrere og bedre produsert enn RR3'en, men har prøvd RR1 flere ganger også, som er lik i prisklassen som ESP M-II sånn sist gang jeg sjekket hverttfall, og må si at ESP er merket som ligger dypest i hjerterota hos meg.

Husk at dette er mine meninger, og jeg vet at dette går på smak og behag, og har prøvd å begrunne det så godt som mulig! (Håper ingen tar seg nær av at jeg syns Alexi Laiho har litt plastikkaktig gitar :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Håper ingen tar seg nær av at jeg syns Alexi Laiho har litt plastikkaktig gitar :D )

Selvom jeg stemte ESP, så er jeg enig i dette. Alexi-gitarene er ikke noe å skryte av. Jeg synes RR-modellene er kulere enn for eksempel en SV.

Har aldri spilt på en RR, så skal ikke uttale meg om spillbarhet, men jeg synes LTD Alexi er helt bæsj å spille på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soloist-gitarene til Jackson kler virkelig ikke Jackson-hodet. Synes soloist-gitarene til Jackson ser altfor pinglete ut.
Haifinnebånd syns jeg heller ikke passer på soloist/M gitarene

Leste jeg riktig? :ninja:

Ops, nå må jeg passe meg for å ikke bli brå og skrive noe usaklig igjen. Hva er det som får meg til å gidde å være så engasjert i denne tråden? :lol:

Jeg er virkelig forelsket i Soloist-gitaren - syns at absolutt alt er riktig på den utseendemessig. Den spiller som drøm også, så det eneste jeg har å klage på med denne er at jeg gjerne ville hatt lengre sustain.

Jeg orker ikke å bli irritert lengre angående dette, når alt kommer til alt dreier det seg jo bare om personlig smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste jeg riktig? :ninja:

Ops, nå må jeg passe meg for å ikke bli brå og skrive noe usaklig igjen. Hva er det som får meg til å gidde å være så engasjert i denne tråden? :lol:

Jeg er virkelig forelsket i Soloist-gitaren - syns at absolutt alt er riktig på den utseendemessig. Den spiller som drøm også, så det eneste jeg har å klage på med denne er at jeg gjerne ville hatt lengre sustain.

Jeg orker ikke å bli irritert lengre angående dette, når alt kommer til alt dreier det seg jo bare om personlig smak :)

Hehe! Du leste desverre riktig ja. Det er nettopp det da.. nemlig personlig smak dette dreier seg om. Men ikke misforstå det at jeg digger Jackson! :D Husker det var en lang periode jeg ønsket meg en Kelly! Syns fortsatt den er dødsrå, men vet det ikke vil se bra ut, både på meg og i bandet.. Kelly kler også haifinner og Jackson-hodet særs godt forresten! Men jeg klarer ikke å sette godt nok ord på det, klarer bare ikke å like de vanlige soloist-gitarene. Adrian Smith sin derimot er jo helt sinnsykt rå! Hvis ikke det er Dinky da :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrian Smith sin derimot er jo helt sinnsykt rå! Hvis ikke det er Dinky da :S

Adrians er en San Dimas-type Dinky, ja. Skikkelig lekker gitar, men ganske forskjellig fra Soloist'ene på mange måter. F.eks. har den påskrudd hals i steden for neck-through ;)

Utseendet dens fremtoner ganske likt som mange av Charvels superstrater, om jeg ikke tar feil

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.