Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den ultimate METALLforsterkeren?


Palle

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kan fort BALLE på seg... :P

Men tilbake til topic, hvis trådstarter absolutt har lyst på Powerball så er vel det et greit kjøp.

Ellers kan jo denne HT5-saken til Blackstar være noe, men den spiller kanskje litt FOR lavt igjen? Ikke veit jeg, jeg har ikke hørt den...

Egnater Rebel 20 kan også være en mulighet, det blir litt mer midt imellom igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste er vel egentlig å dra med seg sin egen gitar til en sjappe, og få prøvd ampen ordentlig. Spille like høyt som man ville gjort i band sammenheng, og se om man liker lyden. Desverre så selges ikke så mange av de klassiske rock/metall ampene lengre, så da må man hjem til evt kompiser å prøve amper.

Hvis du har lyst kan du komme til meg i Fredrikstad å teste min jcm800 med og uten boost osv, bare ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg ein powerball, du! Har hatt den sjølv, og trudde heller ikkje det var ein betre amp i verda. Faktum er at den har problem med å høyrast i bandsituasjonar, sidan den har så lite mids, men som sagt er det fiksa med ein EQ-pedal.

Eg fekk tak i ein Engl Special Edition E670 EL34, så eg selde powerballen - no har eg den ultimate Engl'en ;)

Jeg bruker Fireball med V30-kabinett. Og fy faen så jeg slet med å temme diskanten i begynnelsen.

Den hadde rett og slett for mye mids og diskant. Nå som jeg har lært meg å bruke EQ'en på den, så har jeg fått justert den slik som jeg ville ha den.

Funker fett i bandsammenheng. Den har en "bright"-knap som hjelper på.

Fireballen går for ca 7500kr på bruktmarkedet.

imo så får du ikke bedre metalamp til de pengene der. jeg betalte heldigvis bare 8k da jeg kjøpte en helt ny i embalasje, men nå har prisene steget litt.

Jeg forstår meg heller ikke på folk som kaller Fireball for "såpeglatt". Hissigere og mer brølete amp skal man lete lenge etter.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville dere folk sammenligne Fireball/Powerball med Peavey 6505? Da tenker jeg først og fremt sammenligning mellom vrengene på disse forskjellige ampene. Etter hva jeg har forstått har vel Engl bedre clean-lyd enn hva 6505 innehar

Etter å ha lest denne tråden har det spiret frem en viss interesse for disse ENGL forsterkerne i mitt metallsinn :)

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville dere folk sammenligne Fireball/Powerball med Peavey 6505? Da tenker jeg først og fremt sammenligning mellom vrengene på disse forskjellige ampene. Etter hva jeg har forstått har vel Engl bedre clean-lyd enn hva 6505 innehar

Etter å ha lest denne tråden har det spiret frem en viss interesse for disse ENGL forsterkerne i mitt metallsinn :)

Om du bor i Stavanger området kan du godt prøve min Powerball, så tror jeg interessen styrkes ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bor i Stavanger området kan du godt prøve min Powerball, så tror jeg interessen styrkes ytterligere.

Takk for tilbudet Haarball, men det blir nok litt langt å dra til Stavanger med det første. Kan alltids sende deg en melding om det tilfeldigvis skulle bli aktuelt en gang! ;)

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Tror jeg har nærmet meg en konklusjon. Peavey 6505+ hode og somekinda Marshall kabinett. 800 jcm ?

Regner med jeg drar til Englad for å hente Peaveyen da du får tingen for under 3k !

Noen som vet hva listeprisen på den her i Norge er? Så i et blad at den faktisk kosta 16k,men det stod EVH bak den. Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Tror jeg har nærmet meg en konklusjon. Peavey 6505+ hode og somekinda Marshall kabinett. 800 jcm ?

Regner med jeg drar til Englad for å hente Peaveyen da du får tingen for under 3k !

Noen som vet hva listeprisen på den her i Norge er? Så i et blad at den faktisk kosta 16k,men det stod EVH bak den. Hva er forskjellen?

Eh, får du 6505+ for 3000kr i England? Et søk på google.co.uk's shopping-søk sier at den for det meste går for over £800? :huh:

http://www.google.co.uk/products?hl=en&source=hp&q=peavey%206505%2B&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wf

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.