Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den ultimate METALLforsterkeren?


Palle

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du ha den ultimate metall ampen,må du ut med 20-30lapper. Custom audio,Rivera,Engl,diezel,framus osv..har bra amper,men det koster. Til rundt 10 er peavey 5150 helt klart det beste.

Engl er nevnt. Da er sikker fireball det beste alternativet med tanke på pris.

Endret av Riveraboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh...my...g-gad.. Var nettop hos en kammerat å prøvde en Engl Powerball...wow.. jeg har fortsatt en svak ereksjon. Den er jo svindyr,men.. Dette var en helt vill forsterker som også var knaaall bra på andre ting enn metall aswell. Så det må vel sees på som en invistering. Noen som vet om hvor de har brae tilbud på sånne? Vurderte faktisk å dra til Tyskland for å kjøpe den,om jeg skal ha den, da jeg likevel har familie der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kjøper amp så bør du gå i tenkeboksen og finne ut om du virkelig trenger 100w. Da jeg var ny og ville ha forsterker så var jeg HELT sikker på at jeg MÅTTE ha 100w head og 4x12 cab. Etterhvert som tiden gikk så skjønte jeg jo at dette bare var dumt i mitt tilfelle. 100w er mye! 50w er mer håndterlig. Halverer du igjen (og igjen) så har du plutselig noe du kan bruke på soverommet, noe som ikke koster skjorta OG noe du kan bruke med bandet(i de fleste tilfeller). Hvis du MÅ ha 100w så bør du kjøpe deg en attenuator så du kan spille på lavt volum når du måtte trenge det. Dette koster noen tusen i tillegg. Det er kommet veldig mange nye low watt amper som er veldig, veldig bra. Ha dette i tankene.

Hvorfor vil du egentlig ha en vrengpedal hvis du skal legge mye penger i en bra amp? Pedal er ikke nødvendig og høres ikke like bra ut som ampvreng. Pedalvreng med en powerball er jo blasfemi!

Jeg er redd for å nevne dette for ofte, men Krank er en mulighet. Du må kjøpe fra USA og bruke jetcarrier/familie/venner til å få fraktet den derfra og hjem. Rev Jr Pro har nydelig clean og vreng. Kostet meg ca 6500 med frakt og moms for min på 20w. Spiller grisehøyt. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedal er ikke nødvendig og høres ikke like bra ut som ampvreng. Pedalvreng med en powerball er jo blasfemi!

Det spørs jo litt da. I dette tilfellet gjør jo ampvrengen jobben, men mange trenger flere muligheter. Har en Powerball f.eks. Tubescreamer-type vreng? Eller fuzz? Tenkte meg det ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.