Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den ultimate METALLforsterkeren?


Palle

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å si at man ikke trenger noen cleanlyd som "metall" er inmari ignorant. Jeg spiller selv progressiv metal, og å ha en god cleanlyd er kjempeviktig, Å bare hamre løs på en lead channel blir både kjedelig å høre på og kjedelig å spille i lengden. Skift i musikken er noe av det fineste jeg vet, (dette er min oppfattning) 5150 har en grusom cleanlyd, det høres ut som om noen dusjer i bakgrunnen, og å sette en choros pedal hjelper litt, men det gir deg fortsatt ikke noen fin klang. Jeg ville anbefalt degå se på en Engl, de er mer eller mindre kopier av mesa amper i mine øyne, men er en hel del billigere, og der har du mer en nok baller i lyden, (alt fra den mest brutale tighte "metall" lyden du finner i band som meshuggah, til clean lyden til POS og Opeth)

Se på en Engl Powerball, den får du for ca 16 lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at man ikke trenger noen cleanlyd som "metall" er inmari ignorant. Jeg spiller selv progressiv metal, og å ha en god cleanlyd er kjempeviktig, Å bare hamre løs på en lead channel blir både kjedelig å høre på og kjedelig å spille i lengden. Skift i musikken er noe av det fineste jeg vet, (dette er min oppfattning) 5150 har en grusom cleanlyd, det høres ut som om noen dusjer i bakgrunnen, og å sette en choros pedal hjelper litt, men det gir deg fortsatt ikke noen fin klang. Jeg ville anbefalt degå se på en Engl, de er mer eller mindre kopier av mesa amper i mine øyne, men er en hel del billigere, og der har du mer en nok baller i lyden, (alt fra den mest brutale tighte "metall" lyden du finner i band som meshuggah, til clean lyden til POS og Opeth)

Se på en Engl Powerball, den får du for ca 16 lapper.

Kompissen min spiller 6505 med stratocaster, og han har veldig fin cleanlyd. Singlecoils ftw!

Uansett, helt enig i det du sier.

Progressiv metall er ikke metall... :D

Enig i det og, forsåvidt, haha.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,guys.. Fant et veldig bra tilbud på en Marshall AVT-150 150 watts topp,noe som er waay to much egentlig pluss et

1960 jcm skrådd kabinett med 4 10¨ kabinett til en veldig rimelig penge. Har hørt at denne er veldig raus på mids,noe som egentlig for meg er totally gay,og det er jo uansett ikke en poweramp så jeg kommer sikkert til å bruke noen pedaler. Tenkte jeg skulle sjekke med dere først om den dette kan måle seg med ENGL. 5000 skal han ha for det. Good deal?

transistor er gay

hvorfor ikke kjøpe en klassisk metal-amp? boosta jcm800 eller 5150/6505... Dem får man for 5-6 lapper på bruktmarkedet. Så slenger du på et 4x12 cab til 3-4k, så har du penisforlenger (fett stack) til ca 10-lapper

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at progressiv metal ikke er metal, er totalt feil, Å si at noe er progresivt betyr slik jeg spiller det at vi ikke setter noe begrensninger innen musikken. Jeg spiller med en Mark 4 med en boost atm, og det høre helt insane ut. Den har også utrolig fin clean, og en klang man skal lete lenge etter. Det krever enormt med skruing av knotter, men når jeg fant fram til den riktige lyden, får jeg hva som helst.

Metall er ikke bare en sjanger. og 6505 er en helt annen amp en 5150, den har en gri cleanlyd. noe 5150 ikke har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at transistor er gay, er vel rimelig gay i seg selv... Forøvrig et jævelig forulempenede uttryk ovenfor våre homofile venner..!

Du kan absolutt få bra lyd ut av en trans.amp, men den trenger som oftest litt hjelp fra noen gode pedaler/multieffekter..

Snakker vi kun om å bruke amp uten "ekstern hjelp", er forskjellen større. Spesielt når man

drar opp volumet..

Har selv en AVT100 og den spiller helt ok, men et begrenset utvalg av lydbilder. Men å avskrive trans.amper som junk, er i beste fall kunnskapsløst..

jovisst ønsker jeg meg heftig highgain metall røramp, men økonomien er ikke helt der for øyeblikket. I mellomtiden trives jeg meget godt med mine 2 Marshall transistor amper, som jeg fikk kjøpt latterlig billig, da alle løper rundt å disser trans.amper. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6505 er en helt annen amp en 5150, den har en gri cleanlyd. noe 5150 ikke har

Total failure. 5150 og 6505 er AKKURAT samme amp.

Men dersom du mener 5150-II eller 6505+ så kan jeg gå med på det :) Den har et ekstra preamprør for bedre clean-headroom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.