Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


Alfi27

Anbefalte innlegg

Skal ha ny gitar, lurer på om epiphone SG g400 faded er en god gitar.(har prøvd den og synes den var god, men er nybegynner, så har ikke så god peiling...) har også sett på epiphone les paul zakk wylde bullseye, men ikke prøvt den.

Noen som har erfaring med dem?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal ha ny gitar, lurer på om epiphone SG g400 faded er en god gitar.(har prøvd den og synes den var god, men er nybegynner, så har ikke så god peiling...) har også sett på epiphone les paul zakk wylde bullseye, men ikke prøvt den.

Noen som har erfaring med dem?

Har også sett på Epiphone les paul Slash Goldtop

erfaringer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare en Epiphone LP Custom brukt. Det får du til ca 3500kr på finn.no viss du leter litt.

Zakk Wylde LP skal være hakket bedre, men har den EMG så er jo ikke det akkurat det beste man får til rock og blues.

Kjempekul den :)

men har hørt at gullet flasser av etterhvert....

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt min som hovedgitar i 5-6 år og jeg har ikke merket noe av det ennå.

Det er jo grovermekanikk som sitter på dem, og disse blir også brukt i mange andre gitarer. Helt greie.

Er man sånn passe forsiktig så skal det gå bra uansett, men kvaliteten er likevel ikke 100%. Skal man jo ikke forvente heller av en gitar til til prisen heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt min som hovedgitar i 5-6 år og jeg har ikke merket noe av det ennå.

Det er jo grovermekanikk som sitter på dem, og disse blir også brukt i mange andre gitarer. Helt greie.

Er man sånn passe forsiktig så skal det gå bra uansett, men kvaliteten er likevel ikke 100%. Skal man jo ikke forvente heller av en gitar til til prisen heller da.

Fant den ikke til lavere enn 4500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt min som hovedgitar i 5-6 år og jeg har ikke merket noe av det ennå.

Det er jo grovermekanikk som sitter på dem, og disse blir også brukt i mange andre gitarer. Helt greie.

Er man sånn passe forsiktig så skal det gå bra uansett, men kvaliteten er likevel ikke 100%. Skal man jo ikke forvente heller av en gitar til til prisen heller da.

Vet du om Epiphone SG G400 Custom er god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt min som hovedgitar i 5-6 år og jeg har ikke merket noe av det ennå.

Det er jo grovermekanikk som sitter på dem, og disse blir også brukt i mange andre gitarer. Helt greie.

Er man sånn passe forsiktig så skal det gå bra uansett, men kvaliteten er likevel ikke 100%. Skal man jo ikke forvente heller av en gitar til til prisen heller da.

Er epiphone SG G400 Custom en god gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alfi!

Veitu, er nybegynner sjøl jeg, så veldig bastant kan jeg ikke være.

Men, jeg tror nesten at hvis du har prøvd SG'n, og syns den var god, så bare kjøp den :)

Jeg sleit i to mnd med å bestemme meg for å kjøpe gitar fordi jeg var ferskis, men etter at jeg

bare dreit i alt og kjøpte den billigste, men tøffeste gitaren, har jeg hatt det bare kult med den!

Kjøper du brukt og er litt forsiktig me'n, får du sannsynligvis like mye for den igjen, og da kan du bytte'n

ut hvis du føler for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alfi!

Veitu, er nybegynner sjøl jeg, så veldig bastant kan jeg ikke være.

Men, jeg tror nesten at hvis du har prøvd SG'n, og syns den var god, så bare kjøp den :)

Jeg sleit i to mnd med å bestemme meg for å kjøpe gitar fordi jeg var ferskis, men etter at jeg

bare dreit i alt og kjøpte den billigste, men tøffeste gitaren, har jeg hatt det bare kult med den!

Kjøper du brukt og er litt forsiktig me'n, får du sannsynligvis like mye for den igjen, og da kan du bytte'n

ut hvis du føler for det. :)

Det var bare det at jeg dreit meg slik ut (bare for min egen del)

jeg skulle prøve lyden i butikken med den forsterkeren jeg også har tenkt å kjøpe, så var det en rød og en brun (trodde de var helt like). Jeg prøvde den med den røde for den stod nærmest. Så hadde den AKKURAT den lyden jeg ville ha. Og jeg trodde de hadde lik lyd. Men så viste det seg at de hadde forskjellige mikrofoner (humbuckers) og jeg vil helst ha den brune. Den røde var en Epiphone g400 og den brune var en Epiphone g400 faded.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gitarene du spør om er helt greie, men hvis jeg var deg, ville jeg heller kikket etter en ny eller brukt Gibson faded SG eller Les Paul. De aller dyreste Epiphone modellene er ofte gode instrumenter, da det er brukt mer tid på fremstillingen, men de billige variantene er ofte bare "passelig ok".

Kjøper du en brukt Gibson eller en god Japansk kopi f.eks har du plutselig en gitar du kan spille på resten av livet hvis du vil. Men uansett, går du for en rimelig Epiphone, så bare finn et ok eksemplar du liker å spille på så har du jo en grei gitar for de neste årene.

Det er forøvrig ikke noen forskjell på pickupene i G-400 og G-400 worn/faded. Men det eksisterer jo en Gibson SG Faded da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gitarene du spør om er helt greie, men hvis jeg var deg, ville jeg heller kikket etter en ny eller brukt Gibson faded SG eller Les Paul. De aller dyreste Epiphone modellene er ofte gode instrumenter, da det er brukt mer tid på fremstillingen, men de billige variantene er ofte bare "passelig ok".

Kjøper du en brukt Gibson eller en god Japansk kopi f.eks har du plutselig en gitar du kan spille på resten av livet hvis du vil. Men uansett, går du for en rimelig Epiphone, så bare finn et ok eksemplar du liker å spille på så har du jo en grei gitar for de neste årene.

Det er forøvrig ikke noen forskjell på pickupene i G-400 og G-400 worn/faded. Men det eksisterer jo en Gibson SG Faded da..

Jo, det står på epiphone sin nettside at g400 har alnico v humbuckers, og g400 faded har alnico classic humbuckers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.