Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


Alfi27

Anbefalte innlegg

Uten at jeg kan svare på spørsmålet ditt, så er rådet mitt slik når det gjelder signaturgitarer: Ligg unna! Rett og slett fordi den økte prisen ikke tilsvarer kvalitetsøkningen på gitaren, hvis det i det hele tatt er noen. Men det er klart, at skal man ha "heltegitaren", så skal man det. Bare vær klar over at det ikke nødvendigvis er en bedre gitar enn den vanlige modellen.

Du spør og spør, og det er jo egentlig bra. Men hvis du tar deg tid til å lese tråden, så vil du finne ut at flere har foreslått et meget godt kjøp for deg innenfor din prisramme. Det er nesten aldri tull med gitarkjøp her på forumet, så og si like trygt som i butikken.

Når det gjelder om en SG "kan vare livet ut"- de har faktisk produsert modellen i femti år. Det sier litt om hvor anvendelig den er. Forøvrig- Angus Young har vel mer enn en gang bevist at man kan klare seg med en SG veldig lenge. :)

Dessuten, så er det ikke slik at det er forbudt å eie flere gitarer, eller selge de man ikke bruker lenger. Hvis du om noen år vil ha en annen gitar enn den Gibson- SG-en, vil du få igjen omtrent det du ga for den, hvis du steller pent med den. Det kan du ikke regne med hvis du kjøper en Epiphone. Der er verdien halvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er en telecaster i forhold til stratocaster?

Tele og strat er to ganske like gitarer, men du må nok bare prøve begge hvis du lurer på hva du liker.

Noen hovedtrekk :

-Strat låter litt "quakk/glass/bell like" Tele er mer "twangy" (dette skjønner du ikke noe av før du har prøvd de litt)

-Tele er litt klumpete, mens Strat er den mest ergonomiske gitaren som er laget omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er gibson melody maker joan jett signature model i forhold til standard melody maker?

Humbucker på første, singlecoil på andre. Hvis det er melody maker du er hypp på, kan jeg på det varmeste anbefale 2003-2006-versjonen. Den er nesten lik les paul jrn og har en p-90. Jeg har en sånn, og dette er rockeøks av dimensjoner(for det meste til rytmespill, men dog). Ser det ligger en på finn nå til 3500: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19636793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbucker på første, singlecoil på andre. Hvis det er melody maker du er hypp på, kan jeg på det varmeste anbefale 2003-2006-versjonen. Den er nesten lik les paul jrn og har en p-90. Jeg har en sånn, og dette er rockeøks av dimensjoner(for det meste til rytmespill, men dog). Ser det ligger en på finn nå til 3500: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19636793

Hva er egentlig forskjellen på den melody makeren og lp jr, utenom headstocken som jeg synes er dritstygg på melody makeren. Jeg har prøvd standard melody maker og ville kjøpe den en stund men den ligna litt for mye på den jeg hadde på lyden, men det vil sikkert ikke en p90 gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Epiphone G-400 Vintage som jeg straks skal selge. Selvom jeg har bedre gitarer blir jeg alltid overrasket over hvor god den egentlig er å spille på. Liker halsen og spillefølelsen veldig godt. Det jeg ikke er så fornøyd med er at den er vanskelig å sette opp på en skikkelig måte, dvs jeg skulle gjerne hatt lavere action enn det som er "lydmessig forsvarlig" (i mitt syn) på gitaren. Ellers synes jeg "vintage" pickupene låter bra til mye, men best til småskitten rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.